Både på B2C- og B2B-fronten har det danske designbrand igangsat nye initiativer for at navigere sikkert gennem krisen. Regnskabet er vendt fra minus til plus, og det indeværende år ser ud til at byde på kraftig stigning i både omsætningen og indtjening.

Trods udfordrende krisetider formåede den horsensianske designvirksomhed Woud at vende minus til plus i sit 2020-regnskab. Et resultat, der blev beskrevet som “en kæmpe sejr” af Woud.

Nu fortæller Woud i en pressemeddelelse til 365DESIGN, hvilke nye tiltag der i løbet af 2020 var med til at sikre den positive udvikling midt i udfordrende tider.

Marketing Manager hos Woud, Nicholas Koed, forklarer, at foråret 2020 blev kickstartet med en stor pop-up shop, som blev markedsført under navnet Woud Marketplace.

“Efter udskydelse og senere aflysning var det klart, at vi ikke kunne afholde vores lagersalg som vanligt. Vi var nødt til at tænke anderledes. Så vi fandt en god lokation, hvor vi afviklede lagersalget i en udvidet form. Det endte med at blive en kæmpe succes. Alle trængte til en god oplevelse og en optur på det tidspunkt, og det var som om, at Woud Marketplace blev vores vendepunkt midt i en rigtig trist periode,” fortæller Nicholas Koed.

 

Pleje af det eksisterende forhandlernetværk

Woud Marketplace gav et boost på B2C-fronten. Også på B2B-siden har Woud søsat nye tiltag. Her har fokus været at pleje og derved vækste af det eksisterende globale forhandlernetværk.

Det fokus blev blandt andet realiseret via en række individuelle kundekampagner i 2020 med det klare formål at stimulere salget.

Successen og læringen fra kampagnerne har dannet grobund for en serie af globale salgskampanger i løbet af efteråret 2021, fortæller Nicholas Koed.

 

Digital strategi skal fastholde position

Et af de nyeste tiltag har været at øge Wouds digitale tilstedeværelse. Som et led i denne strategi har designbrandet etableret en ny hjemmeside med tilhørende egen online brand store. Platformen åbnede den 1. september 2021.

”Det nye website skal fungere som
et bindende led i den fremtidige digitalisering af Woud, der skal være med til at sikre brandets stærke position på både det danske og globale marked,” lyder det fra Nicholas Koed.

Den positive udvikling i sidste halvdel af 2020 er fortsat ind i 2021. Forventningen hos Woud er derfor, at både omsætningen og indtjeningen vil stige kraftigt i 2021-regnskabet.

Woud