Den danske plakatvirksomhed lancerer i samarbejde med det svenske interiørbrand en serie af plakater skabt af europæiske kunstnere.

Den danske plakatvirksomhed Paper Collective har indgået et samarbejde med det svenske interiørbrand H&M Home. Det oplyser Paper Collective i en pressemeddelelse.

Samarbejdet består af i alt otte plakater, der er skabt af europæiske kunstnere, blandt andre den franske fotograf Maia Flore og danske Jonas Bjerre-Poulsen fra Norm Architects.

”Vi er så glade for at indgå samarbejdet med Paper Collective med deres fantastiske fornemmelse for fotografi, illustration og kunst,” udtaler Head of Design and Creative i H&M Home, Evelina Kravaev Söderberg, og fortsætter:

”Denne limited collection er både skøn at kombinere eller bruge som enkelte værker eller måske sammensat med vintage-malerier. Vores kunder kan virkelig godt lide at dekorere deres vægge, og vi kan ikke vente med at se, hvordan de vil bruge deres kreativitet til at inkorporere disse print i deres hjem.”

Kollektionen har navnet ’H&M Home x Paper Collective’ og består af plakater i målene 30×40 centimeter, der er trykt på FSC-certificeret papir. Værkerne kan købes i H&M Homes konceptbutikker og online fra uge 10.