I en tid, hvor forbrugertilliden i Danmark er på sit laveste, har den danske kæde af stormagasiner fået 20 procent flere fordelsmedlemmer og tæller nu 826.000 medlemmer.

En undersøgelse fra Magasin viser, at der er kommet 20 procent flere medlemmer af deres fordelsprogram Goodie i løbet af det seneste år. Derudover er en tredjedel af kunderne så tilfredse, at de anbefaler andre at handle hos Magasin – både i de fysiske varehuse og på magasin.dk, skriver Magasin i en pressemeddelelse.

Magasin, der har fire stormagasiner i Danmark og tre shop-in-shops, har satset stort på kundetilfredsheden for at kunne tackle den lave forbrugertillid, der er fulgt i kølvandet på de seneste års pandemi og den nuværende verdenssituation:

”Kundetilfredsheden indikerer jo, hvor glade og loyale kunderne er. Hos Magasin har vi en konkret målsætning om at skabe inspirerede shoppeoplevelser, og i den sammenhæng er høj kundetilfredshed den vigtigste målestok for, hvor godt vi klarer det. Mange kunder har i øjeblikket et ekstra fokus på pris, men i tillæg dertil, er oplevelser, forkælelse og service også et stærkt parameter for differentiation. Det er dén kombination, vi ser som den afgørende forskel, når kunderne skal vælge, hvor de i sidste ende lægger deres penge,” siger Peter Fabricius, adm. direktør for Magasin du Nord.

I august lancerede kæden af stormagasiner en ny app, der forener shopping med Goodie-fordelsprogrammet. App’en er en del af Magasins omnichannel-strategi, og visionen er, at de mest loyale kunder altid selv skal kunne vælge og bestemme, hvor, hvordan og hvornår de ønsker at shoppe, blive inspireret og forkælet. Det er en loyalitet, som Magasin vil dyrke yderligere i de kommende år.

Foto: Magasin