Trimm Copenhagen lancerer indendørskollektion og ny salgsstrategi

Forandringens vinde blæser hos den danske designvirksomhed, der samtidig med lanceringen af en ny produktkategori også ændrer strategi for salget.

Den danske designvirksomhed Trimm Copenhagen er synonym med udendørsmøbler. Nu vælger virksomheden at bevæge sig ind i en ny produktkategori med lanceringen af en indendørskollektion, der består af virksomhedens velkendte modeller i nye indendørsmaterialer og klassiske farver.

Valget om at satse på møbler til brug indenfor husets fire vægge kom som en naturlig udvikling af virksomheden.

”Indtil nu har vi været rigtig stærke på vores udendørskollektion, som sælger godt i foråret og sommeren – i 2020 har vi fordoblet omsætningen. Men i efteråret og vinteren er der naturligt nok ikke så meget afsæt i udendørsmøbler, i hvert fald ikke i Europa, hvor vi primært afsætter vores produkter. Derfor ville vi gerne have en produktkategori, som kan sælge hele året,” fortæller medejer, Martin Hornsyld, til 365DESIGN.

Salget af de nye møbler, som alle produceres i uld eller økologisk bomuld, er for alvor startet op i denne uge. Der er allerede positive tilbagemeldinger både fra nye og eksisterende kunder, forklarer Martin Hornsyld.

 

Forandret detailhandel kræver ny salgsstrategi 

Samtidig med lanceringen af de nye møbler indleder Trimm Copenhagen også med en ny salgsstrategi i Europa. Produktion og lager er samlet i Polen, og herfra vil virksomheden nu tilbyde dropshipping, hvor ordrer produceres efter bestilling og sendes direkte fra fabrikken til forbrugeren. På den måde skal forhandlere ikke længere bekymre sig om minimumsordre og lagerbeholdning.

Den nye salgsstrategi kommer ovenpå nogle år, hvor Trimm Copenhagen har oplevet en stor forandring i markedet.

”Sidste år, da vi udstillede på Maison & Objet i Paris, oplevede vi, at mange havde interesse for vores produkter, men at de ikke på samme måde som tidligere ønskede at afgive ordrer og købe til lager. Derfor besluttede vi os efterfølgende for at satse mere digitalt og begyndte at ændre strategi i starten af 2020. Det har blandt andet resulteret i, at vi nu ændrer vores strategi for salget,” siger Martin Hornsyld, der forklarer, at alle råmaterialer ligger klar på lageret, og at leveringen af en ordre kan finde sted i løbet af 14 dage.

At ændre strategien giver ikke kun fordele overfor forhandlere. Også i forhold til miljøet og klimaet giver dropshipping rigtig god mening, påpeger Martin Hornsyld. Fordelen for miljøet og klimaet er blandt andet, at fragt og transport minimeres ved at sende direkte fra producent til slutkunde.

Med den nye møbelkollektion og salgsstrategi står Trimm Copenhagen godt rustet til fremtiden, hvor de håber, at få deres produkter endnu mere udbredt.

”I løbet af det sidste års tid er kendskabsgraden til Trimm Copenhagen steget gevaldigt, men vi vil gerne have udbredt kendskabet endnu mere. Lige nu er vi i Norden og en hel del europæiske lande, og i fremtiden vil vi gerne videre ud i verden,” afslutter Martin Hornsyld.

Foto: Trimm Copenhagen