Snart ruller det danske designbrands mobile showroom, Umage Van, ud på de europæiske veje. Showroomet på hjul er en oplagt måde at møde forhandlerne på under krisetider, hvor messeaktiviteten er skruet ned.
Artiklen er en del af en artikelserie om, hvordan aktører i design-, møbel- og interiørbranchen har håndteret udfordringerne ved udbruddet af Covid-19 og tænkt i nye og anderledes initiativer.
Med start på pladsen foran Marmorkirken i København under 3 Days of Design tager det danske designbrand Umage på europatourné med deres showroom på hjul, Umage Van. Det mobile showroom tog på sin første tur for nogle år tilbage, men har nu grundet coronakrisen fået en ekstra vigtig betydning for brandet.
Turen rundt i Europa giver nemlig Umage mulighed for at servicere forhandlerne bedst muligt under Covid-19, hvor mange messer af aflyste, og de vanlige metoder til at præsentere den nye kollektion må gentænkes.
“Det er en oplagt mulighed at bruge vores mobile showroom under Covid-19, da vores forhandlere på den måde kan få lov at se og røre ved møblerne, selv om størstedelen af vores messer er aflyste. Det er vigtigt for både os og for kunderne, at de kan mærke kvaliteten og se funktionerne i levende live, da det digitale rum stadig ikke giver samme fornemmelse for produkternes stoflighed som det fysiske,” udtaler Mette Eskerod Foldager, Head of Communications hos Umage, til 365DESIGN.
I løbet af sensommeren og efteråret skal det mobile showroom turnere gennem det meste af Europa, hvor forhandlerne kan booke deres lokale Umage-salgsrepræsentant til at fremvise den nye kollektion. Efter starten i København og en tur rundt i Danmark kører Umage Van mod Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig og Benelux landende.
Foto: Umage
Har din virksomhed tænkt i nye, konstruktive initiativer og løsninger for at imødekomme udfordringerne ved udbruddet af Covid-19? Så vil redaktionen på 365DESIGN gerne høre fra dig – tip redaktionen på [email protected]