Formland Furniture

House of Sander

– Navneskift markerer ny vision

Fra Preform Furniture til House of Sander. 2020 blev skudt i gang med et nyt navn til møbel- og brugskunstvirksomheden, der ser frem til at udvikle sig til et helstøbt boligindretningshus.

Skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen

Historien om den familieejede møbel- og brugskunstvirksomhed House of Sander tog sin begyndelse i 1989 med egenproduktion af blandt andet rørreoler og børnemøbler i Horsens. Udover beliggenheden i den jyske by har meget ændret sig i virksomheden. Anden generation og CEO Kim Sander driver i dag House of Sander som handelsvirksomhed med mindre produktion i huset af spiseborde og inventar udarbejdet i FSC-certificeret egetræ. Tilbage i 2018 skar Kim Sander temaet ind til benet og genovervejede i hvilken retning, han ville tage virksomheden, der dengang gik under navnet Preform Furniture.
”Vi havde løbende lanceret kollektioner med blandt andet stole samt interiørprodukter under navnet House of Sander – produkter, som var i en lidt højere kvalitet, end vi tidligere havde tilbudt. Produkterne blev taget virkelig godt imod hos både eksisterende og nye kunder, og i løbet af 2019 tog det virkelig fart. Vi solgte ud af vores gamle sortiment og skruede op for salget af House of Sander-produkter,” forklarer Kim Sander.
På baggrund af den positive udvikling og med ønsket om at skabe en ny vision for virksomheden, tog Kim Sander og resten af teamet beslutningen om at ændre virksomhedens navn til House of Sander pr. den 1. januar 2020.
”Vi har ikke fortrudt navneændringen et eneste sekund. Kort efter navneskiftet udstillede vi i Køln, og her oplevede vi en markant stigning i efterspørgslen,” fortæller Kim Sander, der i sommeren 2020 bød sin søn og produktionsansvarlig Jeppe Sander samt indkøber Signe Winther Thaysen med i ejerkredsen.

Sortiment under udvikling

Nøgleværdierne for House of Sanders produkter er et nordisk moderne udtryk i god kvalitet til priser, hvor alle kan være med. Selv om virksomheden har over 30 år på bagen, står udviklingen langt fra stille. Sortimentet er under konstant fornyelse, hvor efterspørgslen og inspirationen fra kunderne har en stor betydning.
”Vi satser på at udvikle vores kvalitet og vores sortiment yderligere – altid i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere og kunder. Især vores brugskunst kommer til at fylde en større del i fremtiden, da vi ønsker at blive et bredere brand – et boligindretningshus,” fortæller Signe Winther Thaysen og fortsætter:
”Derfor er det også ideelt for os, at Formland og Møbelmessen er blevet slået sammen. Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at Formland Spring 2021 ikke kunne afvikles, men vi ser nu frem til at udstille på Formland til august 2021 med vores brugskunstprodukter,” siger Signe Winther Thaysen.

”Vi satser på at udvikle vores kvalitet og vores sortiment yderligere – altid i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere og kunder."

— Signe Winther Thaysen, House of Sander

Kommunikation af ånd til slutforbrugerne

I dag forhandles House of Sanders produkter primært i Danmark og Skandinavien. Målet er dog at komme længere ud over de nordiske grænser. Virksomheden er derfor i gang med agenter, som skal øge kendskabet udenfor de danske grænser. Fremtiden byder også på en satsning på at komme mere ind i slutforbrugernes bevidsthed.
”Vores fremtidige fokus bliver at styrke vores branding. Her vil vi gerne kommunikere historien om, at vi har en speciel ånd i virksomheden, hvor vi har respekt og forståelse for vores kunder.,” afrunder Signe Winther Thaysen.