Brands & produkter
Kort & godt
Udlejningskoncept med tæpper, alfabetmagneter lavet af trærester, relancering af en kurveserie og meget mere. Bliv opdateret på et udvalg af Formland-udstillernes nyheder, og opdag nye brands og produkter.
Amlou udvikler lejekoncept for tæpper
Hos den B corp-certificerede tekstilvirksomhed Amlou henter de kaffegrums fra lokale kaffebarer og restauranter og anvender det som naturligt farvestof i deres tekstiler, som produceres på bestilling i et kooperativ i Marokko. Brandets overordnede fokus på at minimere spild og anvende alle ressourcer bliver nu ført videre i et ny udlejningskoncept. Konceptet er født ud fra tankegangen om cirkulær økonomi, hvor tæpperne udlejes, anvendes og genanvendes. Lejeløsningen giver flere mennesker adgang til og mulighed for at indrette deres hjem med bæredygtige og sunde materialer – noget, der ellers kan være en stor udskrivning for mange. ”Udlejningen kan lade sig gøre, fordi tæpperne er langtidsholdbare og af høj kvalitet og kan bruges uden at miste hverken værdi eller funktionalitet. Derfor tager vi også tæpperne tilbage via en take-back ordning,” forklarer brandets stiftere Nana Hyllested og Ayoob Henry John Farah.
OOhh relancerer og opgraderer populær kurveserie
2014-udgaven af OOhhs flettede kurve har fået nyt liv. Kurvene i genbrugspapir er blevet opgraderet med nye detaljer, og serien er blevet udvidet med to hængekurve, der er ideelle til opbevaring af blade, handsker, nøgler. De nye hængekurve er designet med god plads indvendigt, så de har plads til opbevaring af en blomst eller to. Kurveserien, som fås i seks størrelser, er lavet i OOhhs gyldne genbrugspapir, som tilfører en varm og rar fornemmelse til rummet.
Design Rocket lancerer alfabetmagneter i genbrugstræ og afdæmpede farver
”Hos Design Rocket bestræber vi os på at bruge så meget af vores træ som muligt. Vi gemmer alle rester og prøver at bruge dem til andre produkter, så der er så lidt spild som overhovedet muligt.” Sådan lyder det fra det danske design- og børnebrand Design Rocket, som parret Lena og Lars Vilstrup-Sørensen står bag. Brandet har netop introduceret Anni Alfabet-magneter – produceret af trærester og opkaldt efter faster Anni, der med sit store hjerte og ubegrænsede kærlighed til parrets børn, Gry og Jonas, var inspirationskilden til køleskabsmagneterne i afdæmpede farver. Køleskabsmagneterne er testet af parrets egne børn: Treårige Gry kan allerede finde bogstaver til sit eget navn samt venindernes og mors og fars navne. Selv Jonas på to år kan finde et J for Jonas og et F for farfar.
Humdakin præsenterer nyt skud på produktstammen
Humdakin byder velkommen til sommeren med en ny kollektion inspireret af den danske sommer. Kollektionen byder blandt andet på økologiske tekstiler, organiseringsspande og ikke mindst ’hand soap refill’ til de tre plejende og velduftende håndsæber hos det aarhusianske rengørings- og livsstilsbrand. Refill-løsningen til håndsæberne har været efterspurgt længe og passer ind i den bæredygtige profil hos Humdakin. Produktet kommer i en pose af genbrugelig plast indeholdende 750 ml. og med det velkendte Humdakin-design.
Andersen planter træer med ny produktserie
Den nye My Tree-serie fra Andersen er en samling af dekorative træer, som symboliserer nogle af verdens træer med deres enkle og elegante formsprog. Serien består af henholdsvis et egetræ, en cypress og et kastanjetræ. Grundidéen bag udviklingen af træerne er en omtanke for miljøet og er baseret på ansvarlighed og bæredygtighed. Når man køber et My Tree, plantes der samtidig et træ, idet Andersen har indgået et samarbejde, hvor der bidrages til et bedre miljø ved reetablering og udvidelse af skovområder rundt i verden. Til hvert My Tree medfølger et certifikat med lokation på projektet, hvor træet plantes, og på den måde er med til at gavne det globale klima.
[vc_row row_height_percent=”80″ override_padding=”yes” h_padding=”2″ top_padding=”7″ bottom_padding=”7″ back_color=”color-wayh” back_image=”116396″ parallax=”yes” overlay_color=”color-rgdb” overlay_alpha=”50″ gutter_size=”3″ column_width_percent=”100″ shift_y=”0″ z_index=”0″ top_divider=”gradient” b