Kriser betyder innovation, nye tanker og nye løsninger. Med trendekspert Stefan Nilsson i værtsrollen har designerbrands som blandt andre Montana Furniture og Iittala medvirket i en ny tv-kanal, der under Stockholm Design Week leverede relevante branchenyheder gennem et nyt digitalt format.

Under Stockholm Design Week, som løb af stablen den 8.-12. februar 2021, lancerede svenske Trendgruppen PR et nyt koncept – Trendgruppen Design TV.

Konceptet indeholdt 15-minutters episoder, der blev udsendt alle hverdage kl. 15 i løbet af designugen, med branchenyheder, som ellers ville være blevet meddelt på Stockholm Furniture & Light Fair samt ved lukkede pressebegivenheder.

Det nye koncept har til formål at tilbyde et digitalt ’mødested’ og at nå ud til et bredere publikum end normalt.

I de fem afsnit, der på nuværende tidspunkt er tilgængelige på Trendgruppen PRs Youtube-kanal, er blandt andre designbrandet Iittala og møbelvirksomheden Montana Furniture nogle af de medvirkende brands, som bliver interviewet af vært trendekspert Stefan Nilsson

Bag initiativet står Trendgruppen PRs stifter og CEO, Karin Sköldberg.

”Pandemien har fået os til at genoverveje og tilbyde nye måder at kommunikere på. Mange begivenheder blev aflyst i løbet af 2020, og der var tid til at reflektere. I løbet af efteråret begyndte vi at tilbyde digitale pressearrangementer og opnåede strålende resultater. Dybest set har alle vores kunder øget salget betydeligt, og jeg er overbevist om, at vores hurtige overgang til digital kommunikation har været en stærkt medvirkende faktor,” udtaler hun i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Trendgruppen Design TV er inspireret af morgensofaerne på TV – personlig og informativ. Vores erfaring er, at kun meget få sætter pris på lange, digitale udsendelser, så vi ønsker at skabe noget, der er både sjovere og lettere tilgængeligt,” siger hun.

Trendgruppen Design TV vil være mere inkluderende end de lukkede pressebegivenheder, der normalt er blevet afholdt i forbindelse med Stockholm Design Week.

For at nå et bredt publikum vil alle episoder være på engelsk, ligesom alle kan tilmelde sig gratis.

Kanalens fremtid er endnu ikke fastlagt, men nye episoder vil sandsynligvis blive produceret i forbindelse med kommende messer og lanceringer af designnyheder.

 

Foto: Trendgruppen PR