Direktør for Living & Giving hos Ambiente, Yvonne Engelmann, fortæller mere om tilslutningen til den kommende messe i Frankfurt i februar, samt hvad de besøgende kan se frem til.

Fra den 11. til den 15. februar 2022 vil den tyske messe Ambiente løbe af stablen i Frankfurt med de tre fokusområder: Dining, Living og Giving.

 

Yvonne Engelmann, direktør for Living & Giving hos Ambiente, fortæller mere om den kommende messe.

 

Endelig kan der afholdes messer igen. Hvad betyder det for Ambiente?

“Jeg er meget begejstret for, at messebranchen endelig starter op igen, og at vi kan være en støttende partner for vores kunder og møde dem igen. Behovet for personlig kontakt og direkte udveksling vokser.

I dialogen med vores kunder bemærker vi, at de er glade for, at Ambiente igen kan afholdes. Digitale tiltag er gode, men de er ikke nok i forhold til mængden af ​​ordrer hos vores kunder – der er et stort behov for tillid, for at tale sammen og mødes personligt.

Indtil videre har vi fået rigtig god feedback, og vores kunder ser frem til begivenheden: Mere end 2.400 udstillere fra 74 lande har allerede forpligtet sig til at deltage. Besøgende kan forvente et tætpakket informations- og inspirationsprogram på mere end 272.000 bruttokvadratmeter og 22 halplaner. Tilslutningen til messen viser os, at branchen vil mødes fysisk igen.

Sikkerhed spiller selvfølgelig en stor rolle under messen. For at alle kan arbejde og netværke sikkert i tiden med Covid-19, har Messe Frankfurt udviklet et detaljeret sikkerheds- og hygiejnekoncept. Et koncept, som minder om det, vi har lært at leve under i detailhandlen, og som vi har vænnet os til at implementere i vores hverdag.”

 

Hvad kan de besøgende se frem til under Ambiente 2022?

“Som den førende internationale messe for forbrugsvareindustrien er Ambiente den ideelle platform til at markedsføre nye produkter internationalt, opdage innovationer og få nye input. Du finder ikke det samme globale udvalg, som vi tilbyder, på nogen anden messe.

Vi har fantastiske udstillere og brands, der præsenterer deres trends og nyeste produkter: Med designorienterede leverandører som Georg Jensen fra Danmark eller det irske firma Max Benjamin, som begge vender tilbage til Hal 8.0, nye udstillere som Jab Anstoetz og industrigiganter som Blomus, Broste Copenhagen, Dôme Deco eller Eichholtz, finder indkøbere et bredt udvalg af kendte udstillere.

Ud over æstetisk smukke og trendy produkter er bæredygtighed med alle dens facetter nu et centralt globalt, socialt og økonomisk spørgsmål med enorm rækkevidde og betydning.

Flere og flere mennesker bliver mere opmærksomme og kritiske, når de handler, er normalt velinformerede og spørger om oprindelsen, fremstillingsbetingelserne samt materialerne for de udbudte produkter. Det har allerede været tydeligt tydeligt hos Ambiente i flere år.

Økologiske og socialt ansvarlige udstillere udvælges af en uafhængig jury på baggrund af deres ansøgning og får et ’Ethical Style’-mærke i udstillerlisten online samt et skilt på deres stand. Virksomhederne er udvalgt i seks forskellige kategorier, såsom ressourcebesparende fremstilling, fair produktion og miljøvenlige materialer.”

Living und Giving @Ambiente
Digitale tiltag har fyldt en masse, siden coronakrisen ramte. Er der planlagt digitale tiltag for Ambiente 2022? 

“Ja, Ambiente vil blive suppleret med digitale tilbud og digitale netværksformater i 2022. Besøgende vil kunne deltage live såvel som netværk online og følge messens højdepunkter via streaming.

For internationale besøgende, der ikke må komme til Frankfurt på grund af rejserestriktioner, muliggør den digitale del af Ambiente således effektive netværksmuligheder med udstillere i Frankfurt. På den måde tager vi et vigtigt skridt mod fremtiden og forlænger messens varighed. Den digitale udveksling er nemlig mulig en uge før og to uger efter selve messen.

Derudover har vores online platforme Nextrade og Conzoom Solutions allerede forsynet industrien med brancherelevant indhold 365 dage om året siden 2019 med tilbud om digital ordre- og datastyring. Den direkte ordrefunktion via Nextrade bliver i fremtiden endnu mere attraktiv og interaktiv, da udvidelsen af ​​showrooms i 3D vil sikre en endnu mere oplevelsesrig shoppingoplevelse.”

 

Foto: Yvonne Engelmann