Boligbutik aktiveret under 3 Days of Design

For første gang deltog F&H under 3 Days of Design. Her inviterede isenkram- og boligdesignvirksomheden ind i deres butik, Kitchen, Living, Dining, som ifølge eksportchefen blev velbesøgt. 

For knap et år siden åbnede F&H en 900 kvadratmeter stor boligbutik med fokus på de brands, som ejes af F&H, herunder Södahl, Zone Denmark, Rosti, BITZ, LyngbyGlas, Morsø, Villa Collection og Blomsterbergs. I butikken får hvert brand den plads og den visuelle identitet, som de hver især har behov for – og netop dette er grundtanken i butikken.

Kim Dybdal, eksportchef hos F&H, viser rundt i butikken om torsdagen under 3 Days of Design i København og fortæller, at den store butik er en unik mulighed for at vise, hvad hvert brand indeholder, og hvordan man kan skabe et stærkt og unikt univers. Det betyder, at både samarbejdspartnere, leverandører, kunder og slutbrugere får en helt anderledes oplevelse end i en mindre butik eller online.

”Vi viser styrken i hvert brand og giver de besøgende en unik oplevelse. Den tilbagemelding vi får – både fra leverandører, kunder og slutbrugere – er meget positiv. Så selv om vi var usikre på, hvad vores nye initiativ ville give os, så er vi meget tilfredse,” fortæller han til 365DESIGN.

Førstesalen og det meste af kælderetagen består af zoner dedikeret til hvert brand, mens der i den bagerste del af kælderen er etableret et afskærmet område, hvor der kan præsenteres nyheder for kunder. Dette rum har løst den konkrete udfordring med, at butikken både får besøg af indkøbere fra detail og slutbrugere.

 

København er vigtig

Det er ingen hemmelighed, at det til tider kan være svært at være en stor spiller som F&H med mange kontakter i ind- og udland og samtidig have hovedsæde i Viborg. Derfor er butikken også en vigtig brik i puslespillet, der skal gøre det muligt at sikre tilstedeværelse og fortsat vækst.

”Både vore sjællandske og udenlandske kunder har noget nemmere ved at besøge os her i København. Samtidig har vi mulighed for at deltage i events som 3 Days of Design og dermed være en aktiv spiller i designbranchen. Det er første gang, vi deltager, og indtil videre har det været meget positivt. Både pressen onsdag og de events, som er arrangeret her i butikken er godt besøgt,” lyder det fra Kim Dybdal.

 

Foto: F&H, Kitchen, Living, Dining