Efter sidste års succes udvider teamet bag eventen i samarbejde med Nationalmuseet.

Eventen DDcated havde sidste år stor succes med at omdanne de historiske rum i Kongernes Lapidarium til en designhub med i alt 48 udstillere under 3 Days of Design. I år udvider eventen ved at inddrage endnu en historisk bygning.

Denne gang er det Nationalmuseet, sammen med Kongernes Lapidarium, der danner rammen om ny inspiration og vidensdeling på tværs af arkitektur-, design- og møbelbranchen. Derved udvider eventen fra 900 kvadratmeter sidste år til 1.400 kvadratmeter i år.

Udvidelsen kommer efter stor interesse fra flere brands, og arrangørerne vil derfor gøre plads til endnu flere aktører fra branchen.

Derved fastholder DDcated positionen som den største designhub under 3 Days of Design.

”Vi tror på, at kombinationen mellem enkelte større hubs, og de mange unikke mindre showrooms i byen, er den cocktail, der betyder, at designfestivalen kan konkurrere med andre større møbelevents i udlandet, og dermed tiltrække vigtige internationale besøgende,” udtaler de tre arrangører af DDcated, Peter Mørk, Lene Junker Wiberg og Thomas Junker Wiberg.

I alt vil DDcated forvente at rumme cirka 70 brands og designspots i år. Det er en stor stigning fra sidste år, hvor 48 brands var repræsenteret. 21 af pladserne er fripladser til designere og mikrovirksomheder.

DDcated holder åbent fra onsdag til fredag den 15. til 17. juni 2022.