Formland er en messe i konstant udvikling. På de seneste to messer er der introduceret både en ny hal og et nyt temaområde, og den kommende Autumn-messe bliver ingen undtagelse, når et nyt segment får sit helt eget område, hvor der både leges med former og film.
For bare et år siden præsenterede Formland sin Furniture-hal. Ved seneste messe var det Fashion & LIfestyle-hallen, og på den kommende Autumn-messe i august 2023 vil man for første gang kunne opleve Outdoor-hallen. Her er der fokus på både udendørsmøbler- og tilbehør, og samtidig får man en sanselig oplevelse, da designteamet bag hallen har leget med formaterne.
Charlotte Hedegaard Johannesen, der er Head of Design på Formland, samt Mads Arlien-Søborg, der er trendekspert og tilkoblet Formland, fik idéen til projektet i forlængelse af Furniture-hallen, der var med på Spring 2022 for første gang.
Mads Arlien-Søborg har deltaget på Formland mange gange. Senest som foredragsholder, men han er også idémanden bag One-området og nu altså også Outdoor-hallen. Han fortæller, at idéen til Outdoor opstod ud fra ønsket om at tiltrække flere møbelbrands, der enten udelukkende laver udendørsmøbler, eller nogle af de brands, der har kastet sig over møbelkategorien i de seneste år.
“Lige nu er der mange brands, der satser i retningen af udendørsmøbler. Vi ser flere brands, der ikke har lavet outdoor før, som pludselig er gået den vej. Det er en ret markant trend i møbelbranchen, som vi ønsker at implemtere på Formland” siger Mads Arlien-Søborg og forstætter:
“Vi har erfaret, at udstillerne på Formland kan godt lide, at der er et særligt tema eller trend, som de kan visualisere sig selv og deres produkter ind i. Hvis der er et outdoor-tema, er det også nemmere at få lækre outdoor-brands på udstillerlisten – så simpelt er det.”
Outdoor-hallen kommer man til gennem en sluse fra Furniture-hallen. Her træder man ind i et cirkulært univers med projekteringer på væggene, der kommer til at afspejle dansk natur med eksempelvis strand, hede, skov og hav. Hallen skal appellere til vores sanser, som Charlotte Hedegaard Johannesen forklarer det. Derudover skal den have en nordisk ‘outdoor-feeling’.
Foto: MCH, Formland