I weekenden går det atter løs i MCH Messecenter Herning, når Formland Spring fra 2.-4. februar vil være samlingspunkt for den danske design- og livsstilsbranche. Messen vil byde på tre dage med inspiration, netværk og aktiviteter, der samler både udstillere og besøgende.

Søndag vil design-, interiør– og livsstilsbranchen endnu engang have blikket rettet mod Herning, hvor det traditionsrige messecenter for 81. gang vil lægge kvadratmeter til Formland Spring.

Med udgangspunkt i oplevelser, handel og netværk vil Formland troligt samle både danske og internationale leverandører, der fra deres stande står klar til at præsentere nye kollektioner og møde indkøbere samt andre professionelle aktører fra branchen.

Over tre dage vil Formland ligeledes blænde op for det store inspirationsunivers, der efterhånden er blevet messens kendetegn, og som år efter år giver de besøgende masser af viden og inspiration med sig hjem. På årets Spring-messe kan man blandt andet opleve inspirerende trend- og konceptområder, indsigtsfulde foredrag fra en række eksperter inden for blandt andet trendforskning og forretningsudvikling samt deltage i workshops og andre events.

Formland har fortsat til formål at spejle den samtid, som branchen befinder sig i, og er stedet, hvor udstillere og besøgende mødes med henblik på gensidig inspiration – alt sammen for at understøtte branchen og danne en så ideel ramme om videreudvikling som muligt.

”Formland giver de besøgende noget, som tiden kalder på – nemlig sammenhold, sparring og inspiration. Selv om det også er en klassisk handelsmesse, er det langtfra en messe, hvor udstillerne udelukkende står på hver sin stand og sælger hvert sit produkt – det er en øjenåbnende platform skabt til dialog, aktiviteter, oplevelser og møder mellem mennesker,” lyder det fra messens projektleder, Flemming Andersen.

På Formland Spring kan du blandt andet opleve: 

Creators Community

Talentfulde startups får på Formland Spring igen deres egen platform, idet Creators Community atter udgør et centralt indslag på messen. 27 udvalgte iværksættere får her mulighed for at prøve deres brand, koncept og produkter af, og hele formålet er at lade de involverede startups smage på drømmen som succesfulde selvstændige. For deltagerne er messen kulminationen på et professionelt mentorforløb, og tilmed er alle i betragtning til at vinde ‘Formland Creators Community Award’, der uddeles på messen.

Trendzonen ‘Living Collage’

Traditionen tro byder Formland Spring også på en trendzone skabt af Studie FlyHelsted, der med konceptet ‘Living Collage’ hylder det sammensatte og levende. Trendzonen fortolker som altid nogle af sæsonens mest markante tendenser og inspirerer til både indkøb og kreativ merchandising. Samtidig tæller den et blomsterstudie og en konceptcafé, ligesom den udvider horisonter med både trend talks og workshops.

Speak up og oplæg
Et andet populært indslag på Formland er den tilbagevendende ‘Speak Up’-scene, der igen på årets Spring-messe gør publikum klogere på eksempelvis forbrugeradfærd, digital handel og trendforskning. Blandt de mange profilerede indlægsholdere finder man fashion psychologist Jill Hawkins, administrerende direktør i pej gruppen Louise Byg Kongsholm og Carsten Rose Lundberg, der er branchedirektør for digital handel i Dansk Erhverv.

Prominent besøg venter også i messens ‘Garden & Outdoor’-område, hvor designer og TV-personlighed Søren Vester deltager i både havetræf og trend walks. Det omfattende, grønne univers tæller flere brands og tre unikke ‘Greenhouse’-installationer skabt i samarbejde med Gasa Group.

Formland Spring 2025

Hvornår: Søndag 2. februar – tirsdag 4. februar.

Hvor: MCH Messecenter Herning

Foto: Formland