Den tyske messe IMM Cologne sluttede søndag den 21. januar med positive resultater, som især skyldes en stigning i andelen af internationale besøgende. Se billederne fra et udpluk af de danske udstillere.

IMM Cologne har netop offentliggjort en rapport ovenpå en veloverstået messe, der bød på positive besøgsresultater. På de i alt syv messedage havde den tyske messe cirka 125.000 besøgende, hvilket er en lille stigning i forhold til sidste år. Andelen af udenlandske besøgende udgjorde i år 50 procent – i forhold til 46 procent i 2016.

Mange besøgende fra Europa og Asien
De positive resultater skyldes især en stor stigning af internationale besøgende fra Europa og Asien, som er de største eksportmarkeder for den tyske og europæiske møbelindustri.

Fra Europa var det Rusland, der havde den største vækst i antallet af besøgende med en stigning på 69 procent. Men også lande som Spanien, Belgien og Frankrig var flot repræsenteret i forhold til tidligere år. Fra Asien var det især Kina og Japan, der havde de største stigninger med en vækst på henholdsvis 82 og 63 procent.

God start på det nye messeår
De positive resultater glæder også præsidenten for foreningen af den tyske møbelindustri, Axel Schramm, der i rapporten udtaler sig om den gode messestart:

“Den tyske møbelindustri er glad for, at IMM Cologne gik usædvanlig godt og gav os en god start på 2018. Vi håber, at det momentum vi tager med os fra Köln vil bære os resten af året,” udtaler han i rapporten.

Læs også: Messeoptakt Oslo Design Fair

Dansk islæt i Köln
Specialiserede detailhandlere og internationale profiler fra bolig- og interiørbranchen blev spottet som besøgende på messen. Blandt disse højtstående erhvervspersoner fra globale top 30-kæder var blandt andre Lars Larsen fra Jysk.

De danske brands var også flot repræsenteret på den tyske messe. I billedgalleriet herunder kan du se et udpluk af de danske messestande, som IMM Cologne har offentliggjort billeder af.

Fotos: IMM Cologne (&tradition, Muuto, Norr11, Verpan, HC Tæpper, Flexa & Tvilum)