Skal du med, når Oslo Design Fair slår dørene op den 29. august – 1. september? Så læs med, når Cathrine Eriksson, messedirektør, svarer på spørgsmål om den kommende messe. 

 

Hvilke nye tiltag præsenterer I på den kommende messe?

Denne gang byder vi velkommen til en spændende og lidt anderledes udgave af Oslo Design Fair. For allerførste gang i messens historie åbner vi nemlig dørene for offentligheden. Store møbelproducenter som Hay, Menu, &Tradition og Fredericia er blandt de nye navne, som kommer til Lillestrøm her til efteråret. Vi har arbejdet målrettet med at opbygge Oslo Design Fair som landets førende inden for design og interiør, og vi er utrolig glade for, at så mange profilerede møbelproducenter ser på messen som en spændende arena at vise sig frem på.

Hvordan er fordelingen mellem ’gengangere’ og nye udstillere, og hvad gør I for at fastholde/tiltrække udstillerne?

Cirka 70 procent af udstillerne er trofaste gengangere. Det er vigtigt for os, at alle vores udstillere føler, at de bliver taget vare på og synliggjort. Med dette fokus ser vi, at augustmessen er i færd med at tage en anden retning. Det er blevet en mere skærpet møbelmesse, hvilket gør, at vi tiltrækker nye udstillere. Vi kan derfor afsløre, at vi arbejder med en ny vinkling på januarmessen, som, vi håber, vil medføre, at vores trofaste udstillere vil føle, at der bliver taget hånd om dem.

Hvem er de typiske besøgende på jeres messe, og hvad efterspørger de besøgende på messen?

Det varierer fra januar- og augustmessen. I august oplever vi, at det er flere arkitekter og indkøbere fra møbelbranchen, som derved naturligvis også efterspørger udstillere inden for projektmarkedet, hvilket vi nu også kan tilbyde. Men generelt for begge messer er de besøgende indkøbere, ejere, daglige ledere, stylister og bloggere.

Hvordan skiller jeres messe sig ud fra andre messer?

Især konceptdelen i C-hallen, som indeholder skandinavisk design, er meget interessant. Her har vi en konceptdel bestående udelukkende af high end skandinavisk design, hvor tre meter høje trævægge og belysning er standardinventar. Dette gør det enkelt for udstillerne at skabe deres helt egen identitet og udtryk på standen, da det står dem frit for at male og dekorere det givne areal og trævægge. Vi ændrer også profil og tema til hver messe. Til kommende messe skal vi udforske temaet Moment. Tiden vi lever i præges af store sociale og digitale omvæltninger, hvilket også påvirker design og interiør. Men hvordan? Under temaet Moment vil Oslo Design Fair se nærmere på netop dette.

Du kan se en detaljeret oversigt og programmet her.


 

Fakta
  • Hvornår afholdes messen? 29. august – 1. september 2018
  • Hvor afholdes messen? Norges Varemesse, Lillestrøm
  • Antal udstillere seneste sommermesse: 400
  • Forventet antal udstillere til kommende messe (ca.): 400
  • Antal besøgende seneste sommermesse: 9.000
  • Antal besøgende til kommende messe (ca.): 10.000