26. januar vil Ambiente, Christmasworld og Creativeworld endnu en gang blive afviklet simultant, når Messe Frankfurt lægger haller til det nyeste inden for design, interiør og forbrugsgoder. 53 danske udstillere vil være at finde på den kollektive kæmpemesse.

Messeoptakt: I januar sidste år valgte 4.561 udstillere og mere end 154.000 indkøbere fra hele verden at lægge turen forbi Frankfurt, hvor de tre førende messer inden for forbrugsgoder, Ambiente, Christmasworld og Creativeworld for første gang havde slået sig sammen.

Nu gentages succesen, når de tyske traditionsmesser atter vil blive afholdt på samme tid og samme sted i Messe Frankfurts enorme haller fra den 26. – 30. januar.

Her vil den vesttyske storby blive forvandlet til verdens epicenter inden for design, interiør og forbrugsvare – eller som de tre messer bryster sig af: ‘Centre of the global consumer goods industry’.

“For første gang vil Ambiente, Christmasworld og Creativeworld dække hele Frankfurt-messecenteret i 2024. Dette vil gøre udbuddet endnu mere omfattende end nogensinde før og vil give talrige muligheder for vores erhvervsbesøgende,” lyder det fra Thomas Kastl, der er direktør for Ambiente.

Det største trækplaster vil unægteligt være Ambiente, der under mottoet: ‘The Lifestyle Movement’ vil sætte særligt fokus på design, livsstil og trends samt bæredygtighed. Samtidig vil der blive stillet skarpt på nye arbejdsformer, fremtidens detailhandel og digital handelsekspansion.

“Deltagere bør også investere tid i det tilstødende messeprogram. Meta-temaerne om bæredygtighed, livsstil, design, nyt arbejde, fremtidens detailhandel og digital ekspansion af handel vil være til stede overalt på messerne og vil præsentere indkøberne for et produktsortiment i overensstemmelse med tidsånden,” forklarer messedirektør Thomas Kastl.

Dining, living, giving og working – med dansk islæt

Ambiente slår sig fortsat op på at omfavne de fire temaer ‘dining, living, giving and working’ og i løbet af de fire messedage, vil de mange udstillere på Ambiente fremvise et bredt udvalg af produkter til forskellige boligområder og stilretninger.

Dining er alt til bordet, og hvert eneste år udgør dette fokusområde scenen for husholdning og madlavning. Det er lige fra service, køkkenudstyr, opbevaringsløsninger og hårde hvidevarer til løsninger til både hjemmet og hotel- og restaurationsbranchen.

Living er design til fremtidens hjem. Her bliver løsninger til boligindretning vist frem i form af både klassiske indretningsideer, belysningsarmaturer og nye innovative dekorationstrends.

Giving er en verden af gaveartikler til alle anledninger. Lige fra kontorartikler, tekniske gadgets, personlige accessoires og smykker. Dette område er et ‘must’ for detailhandlere inden for livsstil.

Working er et nyere område med fokus på vores arbejdsliv. Vores arbejde er blevet en stadig mere integreret del af vores liv, og i dette område finder man inspiration til klassisk såvel som fremtidens kontorudstyr.

Kaster man et blik på Ambientes udstilleroversigt, står det klart, at 53 danske udstillere vil være en del af den tyske stormesse. Her er blandt andet tale om brands som:

Aida
Bloomingville
Broste
F&H Group
Humdakin
OyOy Living
Rosendahl Design Group
Eva Solo
Stelton

Du kan se listen over danske udstillere her.

Fakta:

Hvornår afholdes messen: 26. – 30. februar 2024

Hvor afholdes messen: Messe Frankfurt

Foto: Ambiente/Messe Frankfurt