En dag med masser af inspiration og netværksmuligheder for møbel-, design- og arkitekturbranchen løber snart af stablen, når Trends & Traditions giver sit bud på, hvordan møbler og rum kan engagere mennesker.
Den 5. maj løber eventen Trends & Traditions af stablen. Temaet for dette års udgave hedder Engaging People og stiller skarpt på arbejdspladsen som mere og andet end et sted, man arbejder. Eventet giver forskellige bud på, hvordan arkitektur, rum, møbler og design kan skabe engagement og trivsel på arbejdet.
Ifølge Henrik Holmris, som er Founder og Creative Director for Holmris B8, der står bag Trends & Traditions, er årets tema valgt for at skabe sammenhæng mellem rum og engagement. Branchen skal klædes på til at få medarbejderne tilbage på arbejdspladsen efter år med hjemmearbejde og skiftende arbejdssituationer.
”Vi præsenterer et tema, som sætter fokus på trivsel på arbejdspladsen. Det at gå på arbejde er andet og mere end selve arbejdspladsen. Det er også et rum, hvor man skal fungere godt og skabe værdi. Vi vil gerne være med til at udvikle rum, som skaber de bedste rammer for arbejdspladsen i stedet for hjemmekontoret. At gå på arbejde er også at skabe samhørighed, firmaånd og kultur,” fortæller Henrik Holmris til 365DESIGN.
Programmet er spækket med forskellige talks og oplægsholdere, der kredser om temaet og belyser det fra forskellige vinkler. Det handler om at samle mennesker og få dem engageret.
Rum for videndeling og inspiration
Det er ikke uden grund, at Trends & Traditions kaldes ‘Årets største meet & greet’-event for branchen. Dagen har et tætpakket program med udstillere, talks, skæve indslag, god mad og masser af networking.
”Målet er at lave et fedt event, som interesserer branchen. Det er interessant at fyre alt af på én dag, hvor det hele er komprimeret med så mange aktiviteter og en god vibe omkring det hele,” fortæller Henrik Holmris, der krydser fingre for godt vejr, da der både er indendørs og udendørs aktiviteter på programmet.
Foruden networking mellem kolleger og fagfolk skal eventet skabe rum for videndeling og inspiration på tværs af branchen.
140 udstillere og 10 foredragsholdere giver hver deres bud på, hvordan man ved at sprænge de arkitektoniske rammer, og ved at sætte fokus på ledelsesmæssige, kulturelle og trivselsmæssige rammer, kan skabe engagement og motivation på arbejdspladsen.
Henrik Holmris fortæller, at der allerede nu er stor interesse for eventet. År efter år tiltrækkes branchefolk fra hele Skandinavien til Trends & Traditions, som er det eneste af sin slags. Tilmeldingstallene overgår allerede nu det seneste event, hvor der også var rekordmange deltagere. Man håber på et besøgstal på mere end 4.000 besøgende fra møbel- og designbranchen.
Trends & Traditions fandt sted for første gang i 2015.
Fakta
Dato: 5. maj 2022
Lokation: Lokomotivværkstedet i København
Læs mere om Trends & Tradition her.
Foto: Trends & Traditions