For at imødekomme udfordringerne med Covid-19 er de tre tyske messer Ambiente, Christmasworld og Paperworld slået sammen i april 2021. Messearrangøren er glad for de mange udstillere, som allerede har meldt sig på banen.
“Nothing is forever. And this is for now”
Sådan lyder messearrangøren Messe Frankfurts beskrivelse af et anderledes messekoncept i 2021. Tidligere på efteråret meddelte den tyske messearrangør nemlig, at messerne Ambiente, Christmasworld og Paperworld blev slået sammen og afholdt under navnet The International Consumer Goods Show i april 2021.
Usikkerheden omkring coronavirusset er for stor og for at sikre afholdelse med et tilfredsstillende antal udstillere og besøgende, bliver messerne flyttet og sammenlagt i det nye år.
Nu meddeler Messe Frankfurt, at de allerede på nuværende tidspunkt har en lovende registrering af udstillere. Over 2.000 udstillere fra 63 lande har meldt sig til at vise deres produkter frem under The International Consumer Goods Show fra den 17. til den 20. april 2021.
”Det vigtigste for os er, at vi muliggør forretningsmøder igen i første halvdel af året og er en pålidelig partner for vores kunder. Takket være vores omfattende sikkerhedskoncept er den fysiske tilstedeværelse, som ikke kan erstattes af noget andet, til enhver tid mulig i messecenteret,” fortæller Nicolette Naumann, Vice President for Ambiente, og tilføjer:
”Vi er meget glade for, at over 2.000 udstillere fra 63 lande er med på det nye koncept.”
Der er dog stadig lidt vej op til det vanlige antal udstillere. Til sammenligning var der over 4.600 udstillere fra mere end 90 lande til Ambiente-messen i februar 2020 – lige før coronavirusset ramte Europa.
Digitalt supplement til messen sikrer internationalt rækkevidde
Parallelt med den fysiske messe vil de såkaldte Digital Days blive afviklet baseret på tre elementer: nye kontakter gennem matchmaking, live-streaming af foredrag samt den digitale B2B-markedsplads Nextrade.
”Således tilbyder The International Consumer Goods Show 2021 det bedste fra begge verdener: Den uerstattelige live-messeoplevelse og en online matchmaking- og netværksplatform, der primært skal skabe nye kunderelationer. Vi forbedrer dermed messens funktion. Som en tilføjelse til den fysiske messe i Frankfurt, vil Digital Days i det virtuelle rum skabe muligheder for at generere leads, få direkte kontakt med kunder og øge rækkevidden af vores virksomheds tilstedeværelse markant,” siger Julia Uherek, Group Show Director for Consumer Goods Fairs hos Messe Frankfurt. Den digitale tilføjelse til messen skal sikre, at de besøgende, som ikke kan besøge messen grundet rejserestriktioner, stadig kan komme i kontakt med udstillere og få inspiration.
I 2022 vil de tre messer igen blive delt og foregå hver for sig som sædvanligt.
Foto: Messe Frankfurt