Tallene taler for sig selv. Maison & Objet har igen afholdt en succesfuld messe, der bliver ved med at vokse. Næste år kan den franske messe fejre 25-års jubilæum.

Det er nu lidt over en uge siden, at Maison & Objet for anden gang i år faciliterede rammerne for fire inspirationsrige dage i Paris med alt, hvad der rører sig inden for dekorations-, design- og livsstilsbranchen.

Sammenlignet med årets første messe i januar har den franske messe øget antallet af deltagende med 0,5 procent. For den netop afsluttede messe deltog der i alt 2.762 udstillere, mens besøgstallet sneg sig op på 76.862 individuelle besøgende. Det skriver Maison & Objet i en pressemeddelelse.

Der er ikke kun besøgs- og udstillerantallet, som Maison & Objet har analyseret på. Ifølge pressemeddelelsen er messen også gradvist blevet mere internationaliseret. Det ses blandt andet på antallet af internationale brands. På septembermessen var 61 procent af de udstillende brands internationale, da der deltog udstillere fra i alt 69 lande.

 

25-års jubilæum 2020

Til januar 2020 er det 25 år siden, at Maison & Objet for første gang åbnede dørene til den franske messe. Der bliver derfor både fokus på hovedtemaet ’regenerationer’ og jubilæumsfejring, når den kommende Maison & Objet messe afholdes i januar 2020.