Opskriften på en succesfuld event er ret simpel, men det er de færreste, der kan løfte opgaven. Teamet fra Trends & Traditions gjorde det i går – for femte gang.

Ingredienserne til en succesfuld event er blandt andet unikke og rå lokaler, nøje udvalgte udstillere, der uden store armbevægelser viser deres produkter frem på få kvadratmeter, et fagligt program med 13 forskellige foredrag og talks efterfulgt af netværk og hygge.

– Og nå ja, så lige gratis forplejning hele dagen i form af street food, madboder, is og drikkevarer i alle afskygninger, en strygekvartet og meget mere. Alt sammen afviklet på en god og effektiv dag i en ånd, der handler mere om netværk og skabelsen af nye kontakter end salg i et klassisk messeformat.

Til spørgsmålet om, hvorfor Trends & Traditions er så eftertragtet en event, svarer Thomas Junker Wiberg, markeds- og udviklingsdirektør i HolmrisB8 og ansvarlig for eventen Trends & Traditions, til 365DESIGN, at valget af en endagsevent med højt aktivitetsniveau, de åbne og vægløse stande samt den afslappede og netværksorienterede stemning giver en unik oplevelse for alle – både udstillere og besøgende.

At Trends & Traditions er en succes ses tydeligt i de faktuelle tal omkring eventen:

  • I alt 110 udstillere deltog i 2018, mens der i år var 140 udstillere.
  • Udvidelsen af antal udstillere er sket via skabelsen af tre udendørsområder med telte: et område med outdoor, et område med unge talenter samt et område med seks containere med de største danske arkitektfirmaer.
  • En mindre omorganisering af udstillerne, herunder placering af alt inden for lys i et område og alle materialer i et andet område, har også betydet frigørelse af ekstra plads på gulvet til flere udstillere.
  • Effektiv markedsføring både fra arrangører og udstillere omkring eventen og dermed et stort antal forhåndsregistrerede besøgende. Dagen før eventen blev der lukket for tilmelding af besøgende grundet restriktioner fra brandmyndighederne og mere end 800 forsøgte at få billet uden held.

 

“Lokomotivværkstedet er det rette sted for os”

Trods den kraftige udvidelse af antallet af udstillere er der fortsat mere end 25, der står på venteliste. Den meste naturlige tanke er at rykke eventen til en større lokation for at gøre plads til flere, men det er ikke en del af planen.

”Lokomotivværkstedet er det rette sted for os. Vi kan optimere lidt på pladsen og sætte udendørsarealerne mere i spil, men vi bliver her,” fortæller Arne Jørgensen, projektleder på Trends & Traditions, til 365DESIGN.

Datoen for næste års event er allerede klar: Trends & Traditions afvikles torsdag den 30. april 2020. Samme sted, samme koncept.

 

Læs også: Mød tre udstillere på Trends & Traditions

 

Muleposer baseret på social ansvarlighed

Deltagerne på Trend & Traditions kunne drage nytte af de gratis muleposer, som eventen stillede til rådighed – og med de mange flotte brand books var poserne nødvendige.

Hvert år har Arne Jørgensen fundet en samarbejdspartner til design og produktion af muleposerne. I år var der en ganske særlig fortælling omkring samarbejdet.

De fleste har hørt om bygningskollapset i Bangladesh i 2013, hvor en ni-etages fabriksbygning, Rana Plaza, styrtede sammen på få sekunder og begravede hundredvis af tekstilarbejdere. Den forfærdelige katastrofe har nu en positiv vinkel, da mere end 100 af de overlevende tekstilarbejdere har skabt en ny fabrik, hvor de producerer tekstil til flere nordeuropæiske virksomheder. Fabrikken tager et stort socialt ansvar, herunder pasningsmuligheder og skolegang for arbejdernes børn, hjælp med at finde bolig med videre.

Sujan Saha er den danske agent, som har indgået en aftale med Trends & Traditions om også at levere muleposer til næste års event.

 

Se stemningsbilleder fra Trends & Traditions 2019 i galleriet nedenfor.