365DESIGN nr. 2 2020

365DESIGN nr. 2, 2020

Særnummer – Læs branchebladet her!

Særnummer– Læs branchebladet her!

MobilversionDesktopversion

Paradoksernes tid

365DESIGN er et branchemedie, der spiller tæt sammen med branchens events, og derfor påvirkes vi selvfølgelig også af udskydelser af disse. Vi har et tæt samarbejde med branchens aktører omkring annoncering – og når budgetterne skæres til, så påvirkes vi også. Derfor har vi været tvunget til at tænke alternativt, og det gør vi også med denne udgave af 365DESIGN, der således udkommer digitalt – med samme kvalitetsindhold, men i et andet format. Vi er et trendhus, der går meget op i æstetik og lækre læseoplevelser. Derfor sender vi under normale omstændigheder også 365DESIGN til tryk – med lækkert papir og lak på forsiden. Men dette er unormale tider og det kræver andre tiltag. Derfor har vi valgt at udgive 365DESIGN nr. 2 2020 digitalt og sende den til jeres mailboks i stedet for jeres postkasse.

Trods krisetider oplever vi stor interesse for at følge med i branchen, og derfor har vi både et stigende antal læsere på vores nyhedsmails og flere abonnenter på mediet. Det er vi glade for. Vi tilstræber altid høj kvalitet, aktualitet og relevans i vores redaktionelle arbejde, og vi ser frem til også i den kommende tid at levere dette til vores læsere. Dermed er coronakrisens paradoksale konsekvenser også tydelige: Vi står midt i årtiers største krise, men vi står også med nye muligheder. På 365DESIGN har vi valgt at tage dette til os, og dermed denne gang nå ud til mange flere aktører med vores kvalitetsindhold.

Når vi er ved paradokser, så er der et mere, der bør nævnes. I ledelseslitteraturen findes der det, som kaldes for Stockdaleparadokset. Det giver en god beskrivelse af behovet for at balancere mellem realisme og optimisme. Paradokset har fået sit navn efter den amerikanske viceadmiral, James Stockdale, der under Vietnamkrigen var krigsfange i otte år. Efter sin løsladelse fortalte han, at han aldrig mistede troen på at slippe ud i live, samtidig med at han så den brutale virkelighed og de faktiske kendsgerninger i øjnene. De fanger, der ikke overlevede, var optimisterne: Dem, der var overbevist om, at de var ude til jul, men som mistede modet, når så det blev jul for anden gang. Læren herfra er med andre ord, at det gælder om at tro på, at vi kommer ud på den anden side, men samtidig at se realiteterne i øjnene. Grundtankerne i dette paradoks er hermed givet videre.

Louise
signatur

Louise Byg Kongsholm,
Chefredaktør

Indhold

365DESIGN nr. 2 2020

Kort & godt

Korte nyheder om stort og småt i branchen.

Interview med Lene Tanggaard

Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk altafgørende for den akademiske overbygning, der skal være med til at udvikle designfagligheden.

Top 10: oversigt over hvordan det står til i design-, møbel- og interiørbranchen

Med udgangspunkt i virksomhedernes seneste offentliggjorte årsresultater giver 365DESIGN en temperaturmåling på, hvordan det står til i branchen – både generelt set og fordelt i underbrancher.

Branchens aktører om Covid-19

Q&A med brancheorganisationer

365DESIGN har talt med både Dansk Erhverv, Dansk Industri og Dansk Detail om, hvordan coronakrisen påvirker design-, møbel- og interiørbranchen, samt hvad organisationerne gør for at hjælpe.

Q&A med virksomheder i branchen

Både Carl Hansen & Søn, Ib Laursen, Paustian og Magasin åbner op om, hvordan Covid-19 har sat sine spor i forretningen.

Portrætter

Four Design

365DESIGN har talt med medstifter Leif Kristensen og Group Creative Director, Niels Stendys, om tre årtier med udvikling og problemløsning i kontraktindretningsvirksomheden Four Design.

Dii Van Oh

Med et enkelt formsprog ønsker designvirksom¬heden at sætte rammerne for en afslappet indretning for både private hjem og kontraktmarkedet.

Inspiration

The economy of hope

Covid-19 medfører nye adfærdsmønstre. Vi skal ikke rejse for meget, producere for meget eller bruge for mange ressourcer, mener den hollandske trendguru Lidewij Edelkoort.

Bæredygtighed

Intro til bæredygtighed

Ifølge Trend Union er verden nået til et punkt, hvor vi har brug for forandring. Hvad kan virksomhederne i design-, møbel- og interiørbranchen gøre for at imødekomme det?

Q&A med Miljømærkning Danmark og FSC Danmark

365DESIGN har talt med Miljømærkning Danmark og FSC Danmark om henholdsvis Svanemærket og EU-Blomsten og FSC-certificeringen.

FDB Møbler

”En J46 spisebordsstol udleder cirka den samme mængde CO2 som en oksestegsbøf på 350 gram,” siger FDB Møblers adm. direktør, Ole Kiel om virksomhedens arbejde med bæredygtighed.

Rug Solid

Siden 2012 har tæppevirksomheden arbejdet for en bæredygtig designindustri og opfordrer andre virksomheder til at hoppe med på vognen.

Baggrund

Scan Global Logistics

Det er en afgørende succesfaktor at have styr på sin forsyningskæde, sit lager samt paknings- og leveringsmetoder. Society of Lifestyle er en af de virksomheder, der har indgået et strategisk samarbejde med logistikvirksomheden Scan Global Logistics.

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

Louise Byg Kongsholm deler et uddrag af sin nye bog, der har fokus på forbrugerindsigt og forståelse af livets 17 distinkte forbrugsfaser.

KøbLæs gratis
365DESIGN nr. 2 2020

Læs den digitale udgave af branchebladet

Under normale omstændigheder sender vi 365DESIGN til tryk – med lækkert papir og lak på forsiden. Men dette er unormale tider og det kræver andre tiltag. Derfor har vi valgt at udgive 365DESIGN nr. 2 2020 digitalt, samt at gøre den gratis tilgængelig for alle.

MobilversionDesktopversion

Det siger kunderne

Lars Lyse Hansen

”Vi bruger 365DESIGN til at holde os opdaterede på designbranchen generelt. Mediet har gode artikler med dybde, som er professionelt skrevet. Vi ser 365DESIGN som en troværdig kilde til viden.”

– Bolia, adm. direktør Lars Lyse Hansen

Morten Hansen

”Jeg og den øvrige salgsorganisation hos F&H har stor glæde af 365DESIGN. Derigennem får vi indblik i kommende indretnings- og materialetendenser, og vi kan orientere os om nyt fra kæderne og resten af vores branche.”

– F&H, salgsdirektør Morten Hansen

Det får du med365DESIGN

365design nr 3 udkommer 29/7 2020

Branchebladet 365DESIGN er et bredt favnende brancheunivers for dig, der arbejder professionelt i design-, møbel- og interiørbranchen. Brancheuniverset består af:

  • Fire årlige trykte brancheblade
  • To årlige Formland messeblade
  • To årlige udgaver af magasinet Retail Mag
  • En online nyhedsportal
  • Tre ugentlige nyhedsmails

365DESIGN giver dig inspiration og målrettet viden om design-, møbel- og interiørbranchen – både på kort og langt sigt.

365DESIGN formidler viden om design, trends, forbrug og økonomi. Vi skriver om brancheaktører, brands og produkter, sæsonernes trends og farver, detailbranchens og nethandlens udvikling samt de vigtigste design-, møbel- og interiørmesser og events. 365DESIGN har en stor og faglig stærk skare af skribenter og læner sig op af pej gruppens mere end 40 års erfaring i livsstilsbrancherne.

Priser

Et abonnement på 365DESIGN koster kr. 2.000,- årligt ekskl. moms.

Læs mere

Annoncér i bladet

Branchebladet 365DESIGN har fokus på at ramme målgruppen så præcist som muligt for derved at kunne tilbyde målrettede annonceringsmuligheder. Annoncer i de trykte brancheblade samt på 365DESIGN.dk giver synlighed med stor effekt over for beslutningstagere i design-, møbel- og interiørbranchen – uden unødig kontaktspild.

Som annoncør er der mulighed for både at benytte print- og onlineannoncering. Herunder finder du link til medieinformationer for Branchebladet 365DESIGN med informationer om bladet, målgruppe, formater, deadlines og priser.

Læs mere