Danske Dansani har nu opkøbt en svensk virksomhed og forventer fremover en samlet omsætning på mere end 500 mio. kroner.

Den danske badeværelseskoncern Dansani, der designer, producerer og sælger baderumsmøbler, bruseløsninger, armaturer og håndklædetørrer, har opkøbt den svenske konkurrent INR og forventer nu en samlet omsætning på mere end 500 mio. kroner. Det oplyser Dansani i en pressemeddelelse.

”INR er et perfekt match for Dansani, og de to virksomheder supplerer hinanden både på sortiment, markedspositioner og kultur. Med købet bliver Dansani/INR en markant spiller i vores produktkategorier og primære markeder,” udtaler adm. direktør i Dansani, Carsten Friis, og fortsætter:

”Enheden Dansani/INR får en størrelse og en styrke, som er nødvendig for at udbygge salget på vores markeder og ekspandere til nye markeder. Jeg er utrolig glad for, at dette opkøb er lykkes. ”

Den nu sammenlagte virksomhed vil på den korte bane lægge sit fokus på den eksisterende forretning og styrke samarbejdet, men på længere sigt ønsker Dansani/INR at udvide yderligere på mellemeuropæiske markeder, oplyser virksomheden, som også svenske INR er glad for at være blevet en del af.

”At Dansani bliver den nye ejer af INR, er det bedst mulige scenarie. Sammenlægningen giver et markant løft for både medarbejdere og kunder, og især for vores kunder vil det betyde, at begge virksomheder kan tilbyde en større bredde i produktsortiment, service og kompetencer. Derfor er jeg glad for at kunne give stafetten videre til Carsten Friis, som bliver adm. direktør for den nye Dansani/INR-konstellation,” udtaler nu forhenværende adm. direktør for INR, Per Skårner, der fortsætter i Dansani/INRs bestyrelse.