De kreative erhverv i Danmark har fra i dag fået deres eget besøgscenter, der skal være med til at fremme eksport og branding samt tiltrække udenlandske investeringer.
House of Creative Denmark, som er navnet på det nye besøgcenter for Danmarks kreative erhverv som eksempelvis arkitektur, mode og design, er klar til at slå dørene op.
Her kan besøgende både fysisk og virtuelt komme helt tæt på dansk design i et stort fælles showroom. Hvis man ønsker det fysiske møde, er det på Blox i indre København. Den virtuelle platform er tænkt som et rum, hvor potentielle samarbejdspartnere fra alle verdenshjørner kan mødes og se danske løsninger og deltage i talks og workshops.
”Der er stor efterspørgsel efter det særlige, som danske virksomheder kan med kreativitet. Det er både efter kreative produkter som mode, design, arkitektur og gaming, og efter viden om, hvordan man arbejder med design og kreativitet som forretningsstrategi og som afsæt for produktudvikling i andre industrier. Besøgscentret i Blox bliver udlandets naturlige indgang til danske kreative spidskompetencer, og vi glæder os til at lancere det fysiske rum og den virtuelle platform, hvor virksomhederne hver for sig og sammen kan stå stærkere med afsæt i en samlende fortælling om dansk kreativitet,” fortæller Creative Denmarks direktør, Majken Kalhave, i en pressemeddelelse.
Centret er det første af sin slags i Danmark, hvor de kreative erhverv har et fælles besøgscenter.
Foto: Yoke, Creative Denmark