Det aarhusianske designbrand med de eventyrlige produkter har løftet bundlinjen de sidste tre år og vækster derfor fortsat.
Den danske designvirksomhed Dsignhouse må i den grad siges at have ramt en niche.
Siden stiftelsen i 2020 har Aarhus-brandet nemlig haft succes med at sælge interiørprodukter med udgangspunkt i skandinaviske, litterære klassikere som Mumitroldene, Emil fra Lønneberg og Pippi Langstrømpe. Og dette har vist sig som en god forretning, da forhandlere som Illums Bolighus, Boozt, Sinnerup og Kop & Kande har valgt at føre de eventyrlige produkter.
Dette afspejles også på virksomhedens bundlinje, der for tredje år i træk er vokset. I deres 2023/2024-regnskab har Dsignhouse ApS leveret et overskud for året på 818.688 kroner, hvilket er en stigning ift. sidste års resultat på. 374.393 kroner. Selskabets bruttofortjeneste og tilsvarende vokset fra 1 mio. kroner til 1,53 mio. kroner.
Egenkapitalen hos Dsignhouse ender på 1,52 mio. kroner. og er ligeledes blevet forøget i forhold til sidste år, hvor egenkapitalen udgjorde 802.158 kroner.
2023/2024 2022/2023 2021/2022 Omsætning - - - Bruttofortjeneste 1.531.599 DKK 1.001.480 DKK 794.592 DKK Resultat før skat 1.058.144 DKK 484.439 DKK 375.430 DKK Årets resultat 818.688 DKK 374.393 DKK 290.640 DKK Balance 2.782.447 DKK 1.415.433 DKK 685.910 DKK Egenkapital 1.520.846 DKK 802.158 DKK 427.765 DKK