Sofacompanys succes blev skabt online – nu er fokus på ekspansion af fysiske kundeoplevelser
Dansk møbel- og boligindretningskæde runder 300 butikker i Polen
Jysk: Når et sengetøjslager er mere end dyner og puder
Lars Larsen Group er flyttet ‘hjem’ og har fået nyt hovedkontor
Jysk går en smule tilbage, men afleverer stadig milliardregnskab
Ilva-regnskab ender med millioner i underskud
Magasinet 365DESIGN nr. 1 er udkommet
Bundlinjen daler, mens omsætningen øges i milliard-regnskab fra Jysk
Oyoy glæder sig over nyt partnerskab: “Deres profil er helt rigtig for os”
Lars Larsen Group byder velkommen til ny finansdirektør
Det skal du også vide om designbranchen i dag
Jysk opjusterer i Ukraine: Satser på 100 butikker
"Resultatet er ikke tilfredsstillende, men forventeligt"
Mest læste på 365DESIGN i januar 2023
Bundlinjevækst for tredje år i træk hos dansk møbelproducent
Jysk slår flere af egne rekorder, men øjner opbremsning
Dansk børnebrand opkøbt af svensk multibrandhus
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Aarhus Design Hub: Tid til evaluering
Vi nærmer os enden på flaskehalse og fragtkaos
Mest læste på 365DESIGN i juni 2022
Materialebrand anerkendt for bæredygtig indsats
Indtjening øget med over 50 procent hos Lars Larsen Group
Designvirksomheder flot repræsenteret i top 25 over hurtigst voksende virksomheder
Liewood-stifter kåret som Hovedstadens ejerleder 2021
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Bundlinje tredoblet: Møbelproducent profiterer på møbler til privatboligen
Ny omsætningsrekord trods coronaudfordringer hos Jysk
Jysk sætter to nye rekorder på en måned
Jysk og Bahne vil kæmpe for huslejenedsættelse
Efter vild vækst: Møbel- og interiørforhandler under konkurs
Milliardmilepæl hos den danske del af Jysk
Navneskift og mere skandinavisk stil: Jysk omstiller tyske butikker
Hjemmekontoret: Mere hjemmearbejde accelererer salg og produktudvikling
Rekord hos Jysk: Indtjening stiger med 15 procent
Jysk må igen tvangslukke udenlandske butikker
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Nyt navn til udenlandske Jysk-butikker
Møbelproducent investerer i salg og produktion for at sikre fortsat vækst
Interiør- og møbelhus sender støttekroner tilbage
Interiør- og møbelvirksomheder vil tilbagebetale lønkompensation
Jysk kan genåbne flere steder i Europa
Jysk udvider med nyt distributionscenter
De 10 mest læste nyheder i marts 2020
Jysk støtter parasporten med ny pudekampagne
Møbelgigant sender 125 medarbejdere hjem
Interiørbrands storhitter hos danske kvinder
Lars Larsen Group fremlægger ny strategi
Lars Larsen Group fremlægger rekordregnskab
Møbelgigant med første årsregnskab efter fusionering
Top 10: Design/Interiør, Møbler, Retail/E-tail
Aarhus universitet åbner ny uddannelse
Bundlinje præget af investeringer hos dansk møbelvirksomhed
Når arven føres videre: 4. generation – Eilersen
Aarhusiansk butikskæde fejrer 20 års jubilæum
Maileg: Fantasifuld leg på 20’ende år
Når arven føres videre: 3. generation – Sika-Design
Når arven føres videre: 2. generation – Rosendahl Design Group
De 10 mest læste nyheder i juni 2019
Bundlinjen halveret hos lampeproducent
De 10 mest læste nyheder i maj 2019
Konsistent koncept tager BoConcept rundt i hele verden
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranche målt på årets resultat
Jysk samler to virksomheder under ét tag
Møbelvirksomhed hiver årets resultat op igen
Lars Larsen Group med rekordoverskud
Tysk messe: Besøgstal stiger med 20 procent
Midtjysk interiørvirksomhed er gået konkurs
Branchegigant generer igen milliardomsætning
Ib Laursen - Succes gennem sund fornuft
Møbelkæder sammenlægges som et led i ny redningsstrategi
Køkkenbrands udvider, ny dansk designuge og dansk-japansk samarbejde
Ny branchegigant: Thuesen Jensen og F&H slår pjalterne sammen
Jysk bryder med Kina efter otte år
Lampegigant vækster med over 150 procent
Bundlinjen falder igen hos dansk møbelvirksomhed
Store ændringer i toppen af Iddesign
Jysk fjerner tidsfrist for varebytning
Milliarderne ruller ind hos Lars Larsen Group
Nyt underskud for design- og interiørvirksomhed
Optakt: 40 år med Nordens mest inspirerende livsstilsmesse
Få styr på dine farvesystemer på Formland
Efterdønningerne mærkes stadig: Top 50 i design-, møbel- og interiørbranchen
Formel A: ”Drømme er der nok af, og det er i sidste ende dem, der driver os”
Udstillerportræt: Massimo Copenhagen
Forbrugerne har talt: Her er de mest bæredygtige designbrands
Nu blændes der op for Europas største messe-trekløver i Frankfurt
Det er tid til at møde fremtiden: Maison&Objet fylder 30 år
Imm Cologne byder velkommen med ønsket om at forene fællesskaber
Året der gik: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Formland hjælper nye iværksættere frem på scenekanten
Børnebrand etablerer nyt hovedkontor og lukker Aarhus-butik
Maison&Objet sætter ekstra fokus på kontraktmarkedet
Væksteventyret fortsætter hos Basic & More
Designfirma går tilbage trods positiv bundlinje
Designmonopolet: Hvordan ser fremtiden ud for de skandinaviske messer?
Modige Formland lykkes trods trange messe-kår
Johan Løje: ”Ring til en advokat, der ved, hvad de laver”
Møbel- og interiørbranchen er ikke på top 10
Illums Bolighus åbner ny flagship store
De nominerede til Scandinavian Design Awards er klar - og der er flere danskere på listen
Må designermøbler have skønhedsfejl?
Luxkids og Reshopper på indkøb sammen
Formland byder Fashion & Lifestyle indenfor
Et økonomisk perspektiv på udgifter ved omnichannel
Ny undersøgelse: Dobbelt så mange kvinder som mænd handler med boligtilbehør
Det nye Formland messeblad er udkommet
Erfaring efter 1 år: Netværk er alfa og omega for de kreative erhverv
Det nye byNORD: Et tidløst udtryk i soveværelset
Sommerens branchemesser og events - her er overblikket, du manglede
Regnskabet er landet: Midtjysk multibrandhus i vækst
Profil forlader posten efter mere end 20 år i branchen
Børnebrand leverer endnu en gang stabilt overskud
Messereportage: "Vi tog et sats, men vi har slet ikke fortrudt"
Trendstefan: Farver og mønstre er tilbage
Messe øger fokus på møbler og interiør
Bahne præsenterer solidt regnskab efter 'den ultimative test'
Formland for 75. gang: Jubilæumsfejring og gensynsglæde
Vild vækst fortsætter hos børneinteriørbrand
imm cologne: Inspiration, innovation og interiørdesign – helt enkelt
Sådan vil inflationen ramme danskernes forbrug
Lampeforhandler udvider med interiør: Aner en halv milliard i omsætning
Tekstilstuderende klædes på til mødet med branchen
Bloomingville: Influencer marketing er meget mere end godt content og reklame
IMM Cologne er klar til at sætte hjulene i gang igen
Hvad bliver de fremtrædende livsstilstendenser i de kommende år?
Det sker under 3 Days of Design 2021
Cirklen er den nye linje: Fremtidens forretning er cirkulær
Genbrugsindekset: Coronakrisen har øget fokus på boligoptimering og overforbrug
En nøglefarve til AW 22/23: Tradewinds
Aalborgensisk virksomhed satser stort på outdoor-trend
Society of Lifestyle lancerer nyt brand i porteføljen og udvider produktuniverset
Trendfarven Abyss: Næsten som is eller glas
Endnu et børnebrand med fremgang: Vender minus til plus
Vind i sejlene hos børneinteriørfirma: Bundlinjen markant forbedret
USA i kikkerten: Vækstmarked med potentiale til endnu mere
Bliv dus med fremtidens hybride trend
Menu: Privatforbruget vejer op for manglende kontraktomsætning
Offentligt/privat-samarbejde skal hjælpe de kreative erhverv tilbage på sporet
Leverandør imødekommer kravene i The New Normal
Paustian og Fritz Hansen om hjemmekontoret
Børneinteriørbrand rammer ny rekord: ”Det lange seje træk giver gevinst”
Sofacompany indgår samarbejde med FDomes
En ny æra af grå bliver dominerende i SS 22
Designvirksomhed: "Udviklingen er tilfredsstillende i betragtning af, at Covid-19 har påvirket resultatet"
Årets resultat skyder i vejret hos designikon
Skokæde og interiør- og livsstilsbrands præsenterer nyt butikskoncept
Designvirksomhed betaler seks millioner kroner i bøde
Hvordan indretter man et kørende showroom?
Bloomingville 20 år: ”Vi vil blive ved med at introducere nye brands og kategorier”
Branchen samlet igen: Optimisme blandt Formland-udstillere
Få et sneak peek på nyheder under Formland
Træ- og Møbelindustrien – materialer i fokus på ny lokation
Tine K. Home: Egne behov og ideer banede vejen
Livsfaser og boligforbrug: Vidste du, at vi flytter seks gange gennem livet?
Hvad skal du holde øje med af trends i 2022?
Direktørportræt: Danny Feltmann Espersen - Menu
To bæredygtige virksomheder fusionerer
Midtjysk interiørbrand går tilbage for at sikre fremtidig vækst
Stigende omsætning hos Done By Deer
Online designvirksomhed udvider forretning
Direktør for nyt markedsføringskonsortium er fundet
Ikea Danmark indfører bæredygtig levering
Trendstefan forudser 2020s største trends
Millionvækst hos dansk designbrand
Børneinteriørbrand runder 30 mio. kroner
PEJ COLOUR CRUSH: Den styrkende og opkvikkende Cerise
Fremgang hos dansk designvirksomhed
En Gazellevirksomheds historie: VanillaFly
Møbelmessen Skandinavien: ”Vi kan samle den traditionelle møbelbranche”
Norsk messe trækker lancering tilbage
Fremtidens materialer: Materialetrends
Society of Lifestyle - ”Nysgerrigheden er drivkraften”
Vækst hos dansk interiørvirksomhed
Scan Office afvikler event med fokus på bæredygtighed
"Købestærke norske forbrugere gør markedet attraktivt"
Messeoptakt: Er du klar til Oslo Design Fair?
Messeoptakt: Bliv klædt på til svenske Formex
Reportage: Formland samler den danske designbranche
To influencers på messe: Bungalow5 og Sabinas Verden
Vækstkomet med 245 butikker åbner webshop
Madam Stoltz: Stærke rødder på både Bornholm og i Indien
Midtjyske IC Lauvring solgt til norsk handelsvirksomhed
Norsk brand åbner første butik i Danmark
Designgigant: Tilfredsstillende regnskabsår trods tocifret milliondyk
Mød to fra branchen: Amalie og Sarah Thorgaard
Optakt: Det sker på Trends & Traditions 2019
Retail: Sådan imødekommer bolig- og interiørbranchen kundernes forventninger
Farvetrend: Den brune farve er for alvor flyttet ind
Havets helende egenskaber inspirerer til design
Messeoptakt: Stockholm Furniture & Light Fair tør at være kræsne
Udstiller på Formland: Trademark Living udfordrer og vækker nysgerrighed
Design? Jamen, det går jo sådan set meget godt…
Kick Off seminar: Du kommer gratis med som abonnent
Fald i årets resultat hos dansk designvirksomhed
Årets farve 2019 udnævnt af Pantone
Hay runder en milliard i omsætning
2 danske webshops: Om at skabe identiteten for en succesfuld butik online
Den første indiske mode- og interiørmesse i Danmark åbner snart
En Gazellevirksomheds fortælling: Ebb & Flow
Skagerak måler ikke kun succes på profit
En Gazellevirksomheds fortælling: Lind DNA
Orgatec: 100 procent på kontraktmarkedet
De 10 mest læste nyheder i september 2018
Når møbler og interiør taler til følesansen
Skulpturer i hjemmet – når kunst og funktion smelter sammen
Liewood: ”Vi har fokus på høj kvalitet og gennemarbejdede produkter”
Formex reportage: Kähler reaktualiserer arven og opbygger brandet
Kom til et væld af spændende foredrag på Formland
Udstiller på Formland: Ally Design
Paper Collective lancerer nyt brand til børnenes univers
Udstiller på Formland: Living Mart CPH
Designvirksomhed med trecifret vækstprocent
Grænserne mellem brancher bliver mindre
Overskuddet falder hos designbrand
Salone del Mobile: Den kreative alliance
Kristina Dam Studio bruger kunsten som drivkraft
WGSN update: 5 samarbejder mellem mode og interiør
Når børnenes leg integreres i boligindretningen
Trimm Copenhagen vender minus til plus
WGSN update: 9 brands du skal holde øje med i 2018
Når kontraster giver form til designprodukter
Søstrene Grene har succes i børnehøjde
Bytte bytte købmand – Fra Inspiration til Imerco Home og Værsgo
Designobjekter med flere funktioner hitter
Trends & Traditions offentliggør årets foredragsprogram
Kunstfotografer udstiller hos House Doctor
Første gang på Formland: Ania Design Studio
WGSN update: Boligtrends anno 2018
Udvikling af sortiment: Når brandidentiteten udvides
Colour forecasting: Forudse forbrugernes farvebehov før de opstår og ram plet
Status på det 'nye' Oslo Design Fair
Søskende-trio overlader designbrand til ny direktør
Bloomingville: Rustet til global kundepleje
Dansk designvirksomhed øger bundlinjen markant
Ny strategi giver sikker vækst til designbrand
Mette Ditmer Design har lagt sag an mod Jysk, da virksomheden mener, at Jysk har kopieret flere produktserier med design til badeværelset.
Mette Ditmer Design i Silkeborg, der designer og forhandler interiør og tekstil til hjemmet, mener, at Jysk har kopieret fire produktserier til badeværelset. Jysk, der har butikker i 52 lande, og som sælger produkterne i både ind- og udland, afviser alle beskyldninger. Det skriver Finans.
Sammen med advokat Johan Løje vurderer Mette Ditmer, at Jysk har krænket rettighederne til produktion, salg og markedsføring. Mette Ditmer har derfor valgt at gå i fogedretten med en sag om kopiering.
“Vi mener, at det er utroligt vigtigt for den danske designbranche, at der slås meget hårdt ned på de store discountgiganter, der til stadighed udnytter de mindre designvirksomheder og lukrerer på deres ideer og lange, dyre produktudvikling, markedsføring og ikke mindst deres brandværdi,” udtaler Mette Ditmer i en pressemeddelelse tilsendt 365DESIGN, og fortsætter:
“Desværre kræver det rigtig mange ressourcer at gå op imod giganterne, så for det meste går det ustraffet hen, når de krænker andres rettigheder. De har jo, i forhold til mindre virksomheder som vores, uanede økonomiske ressourcer til at trække en sag i langdrag, og dertil kommer, at de har deres egne interne jurister. Vi andre skal bruge både tid og penge, som vi ikke har i overflod af, til at forsvare vores rettigheder og vores overlevelse som design-brands.”
Det bekymrer Mette Ditmer, at Jysk har valgt at markedsføre omtalte serie med billeder, hun mener, ligner Mette Ditmer Designs til forveksling.
“Det betyder jo, tilsigtet – mener vi, at forbrugere kan tage fejl af produkterne. Det er ekstra beklageligt for os, idet kvaliteten på Jysk-produkterne ligger meget langt under vores. Det udvander samtidig vores designserier, hele vores konceptuelle kollektion og vores brandværdi,” udtaler hun.
Jysk afviser
Rune Jungberg Pedersen, der er kommunikationsdirektør hos Jysk, afviser i artiklen bragt i Finans i midlertidig alle beskyldninger.
»Selvfølgelig kopierer vi ikke. Der er i dag mange produkter, som i et eller andet omfang ligner hinanden. Leverandører lader sig inspirere af hinanden. For de omtalte fire produktserier i denne sag er en stribe andre udbudt til salg i forskellige kæder – og de ligger også inden for samme inspiration,« siger Rune Jungberg Pedersen han til Finans.