Dansk designfirma præsenterer et 2020-regnskab med solid fremgang på både top- og bundlinje. Det sætter ild under ambitionerne hos brandet, der, efter en forrygende start på 2021, går efter at omsætte for et trecifret millionbeløb i indeværende regnskabsår.

Aalborg-virksomheden Sackit, der designer livsstilsprodukter som møbler, hovedtelefoner og højtalere, overvandt et corona-præget år i overbevisende stil.

Brandet træder ud af 2020 med en rekordomsætning for syvende år i træk og går nu efter en omsætning på et trecifret millionbeløb, inden året er omme. Det vil i givet fald være en fordobling af virksomhedens omsætning på bare tre år.

”Vi tager nogle store skridt frem på flere fronter lige nu. Onlinesalget er nærmest eksploderet, siden vi lancerede en ny webshop i januar. Nu er detailhandlen genåbnet, og det gør, at vi for alvor kan skyde gang i et nyt samarbejde med Humac, som vi indgik før jul. Endelig har vi et rekordstort antal produktnyheder på vej, blandt andet en stor outdoor-kollektion, som vi har meget høje forventninger til. Alt det gør, at vi kan skrue helt op for ambitionerne i år,” udtaler CEO hos Sackit, Kristoffer Glerup, i en pressemeddelelse.

Væksten betyder, at medarbejderstaben forventeligt vokser fra 19 til 25 og skaleres op med kompetencer inden for blandt andet marketing, e-commerce, produktudvikling og kundeservice, ligesom større lokaler formentligt bliver nødvendigt.

 

Online og outdoor på agendaen

Sackit kom ud af 2020 med en vækst i omsætningen på 10 procent og et overskud før skat på 4,1 mio. kroner mod 2,5 mio. kroner i det tidligere regnskabsår.

Årets resultat er ifølge Kristoffer Glerup og medejer Peter Rasmussen mere end godkendt.

”Som alle andre blev vi bragt i en usikker situation, da Covid-19 ramte Danmark. Vi handlede hurtigt og skar kraftigt i driftsomkostningerne for at få flere ressourcer til onlinesalg og -markedsføring. Det virkede over al forventning, og vi står nu med et digitalt setup, der gør os i stand til at løfte vores onlineforretning til et endnu højere niveau i år,” påpeger medejer og Managing Director, Peter Rasmussen.

Trods pandemien valgte Sackit at fastholde deres høje budget til produktudvikling.

I denne måned tager virksomheden for første gang del i markedet for belysning med lanceringen af Sackit Light – en serie af genopladelige lamper til udendørs brug. Derefter følger en udendørssofa med sofabord samt en række andre accessories til udendørs brug.

”Sidste år steg vores salg af udendørsmøbler kraftigt, fordi mange skulle arbejde hjemmefra, og ingen kunne komme ud at rejse. I år går vi ind i foråret efter en lang vinter, hvor alle har været lukket inde. Alle hungrer efter at komme ud, og derfor tror jeg, at salget stikker helt af,” afslutter Kristoffer Glerup.

Sackit befinder sig på 30 markeder verden over med Norge, Sverige, Finland og Tyskland som de vigtigste markeder.

Virksomheden forventer at omsætte for et trecifret millionbeløb i 2021.

 

Foto: Sackit