Et tilfredsstillende regnskabsår for detailforretningen Jysk Nordic, der ud over en rekordomsætning på et tocifret milliardbeløb også har budt velkommen til 82 nye butikker samt 6,7 mio. flere kunder.

Jysk Nordic, som er en kerneforretning i Lars Larsens globale detailkoncern, slår i regnskabsåret 2017/18 egne rekorder med en omsætning på 16,1 mia. kroner. Regnskabsåret blev derfor meget tilfredsstillende for Jysk Nordic, der ud over en rekordomsætning også kunne byde 82 nye butikker og 6,7 mio. flere kunder velkommen.

”Vi har igen i år vist, at der stadig er masser af potentiale i at tiltrække flere kunder til de fysiske butikker. Derfor vil Jysk også fortsætte med at åbne nye butikker, samtidig med at vi udvikler vores e-handel for at give kunderne mest mulig fleksibilitet,” siger Jan Bøgh, CEO og President for Jysk Nordic, i en pressemeddelelse.

Ifølge Jan Bøgh ligger nøglen til fremtidig succes i at kunne kombinere de forskellige salgskanaler, så kunden sikres en god oplevelse hele vejen rundt.

Fremtidsudsigterne byder for virksomheden på fortsat investering i udvikling i alle dele af forretningen. I det seneste regnskabsår blev et helt nyt butikskoncept lanceret, som Jysk Nordic fortsat vil ombygge og modernisere i butikkerne. Dertil er der investeret stort i logistik, og Jan Bøgh forklarer også, at Jysk i regnskabsåret er blevet færdige med udbygning af sit store distributionscenter i Uldum i Danmark og også snart kan tage helt nyopførte distributionscentre i brug i Bulgarien.

”Et moderne logistiksetup og evnen til at kunne levere hurtigt både til vores butikker og direkte til vores kunder er helt afgørende. Derfor er det en stor styrke, at vi gennem en årrække har investeret massivt i vores distributionscentre,” siger Jan Bøgh.

Han peger også på, at medarbejderne fortsat skal være et fokusområde for udvikling.

Jysk Nordic har butikker i blandt andet Skandinavien, Øst- og Mellemeuropa samt Kina.