“Vi brænder for at skabe et tilgængeligt forum, som kan inspirere og bidrage til at gøre den bæredygtige levevis mere håndgribelig.” Sådan lyder det fra den adm. direktør hos livsstilsbrandet Aiayu, der i midten af november åbner dørene til et nyt butikskoncept, hvor bæredygtighed er i fokus. 

Bæredygtighed har i et godt stykke tid stået højt på agendaen i design-, møbel- og interiørbranchen, og flere og flere virksomheder går ind i kampen for en grønnere industri.

Indenfor den seneste måned har 365DESIGN berettet om flere bæredygtige nyheder – blandt andet indgik Bolia og FSC et treårigt samarbejde om at sætte bæredygtighed på dagsordenen, Ilva løftede sløret for sine bæredygtige ambitioner og et nyt tekstilbrand blev lanceret med fem bæredygtige certificeringer.

Nu melder livsstilsbrandet Aiayu sig også på banen med et nyt initiativ, der er gennemsyret af bæredygtighed.

I midten af november 2020 åbner brandet nemlig dørene til et nyt butikskoncept, The Aiayu Market, på Århusgade 145 i Nordhavn.

“Vores vision bag lanceringen af det nye butikskoncept er at skabe nogle fysiske rammer, hvor alle kan være med – et community, hvor vi kan inspirere hinanden til en mere bæredygtig livsstil, komme tættere på produktet og Aiayu,” lyder det fra adm. direktør i og medejer af Aiayu, Maria Glæsel.

The Aiayu Market er ikke en Aiayu-butik, som man kender dem fra København, Aarhus og Oslo. Indretningen er strippet for unødvendigheder, er enkel og med plads til dialog og fællesskab. Der vil udelukkende blive solgt styles fra tidligere kollektioner, samples og secondhand, ligesom det nye koncept vil indeholde Aiayus repair-service og komme tættere på produkternes tilblivelse.

“Vi vil gerne hjælpe kunderne med at forlænge levetiden på vores produkter, og derfor vil vi synliggøre vores repair-service endnu mere ved at flytte den fra hovedkontoret til butikslokalet. Her kan du se, hvordan reparationer udføres og få tips og tricks,” lyder det fra direktøren.

Herudover vil The Aiayu Market også fungere som et forum for vidensdeling, hvor brandet vil arrangere workshops og events, der kaster lys over den bæredygtige agenda, og hvordan vi i fællesskab kan gøre en forskel.

“Vi brænder for at skabe et tilgængeligt forum, som kan inspirere og bidrage til at gøre den bæredygtige levevis mere håndgribelig. Derfor vil vi invitere andre brands, kunstnere og interessante aktører til at give deres take på bæredygtighedens mangfoldighed. For der er mange måder, og vi trænger til en grøn platform, hvor alle kan være med,” afslutter Maria Glæsel.

 

Foto: Aiayu