I flere år har webshoppen oplevet vækst, og 2020 er ingen undtagelse. I løbet af året har virksomheden indtaget fem nye markeder, og nu vil de være Europas største webshop inden for designbelysning.

Sortimentet tæller over 8.000 forskellige designerlamper hos webshoppen AndLight, der er en af de største af sin slags i Skandinavien. Drømmene hos webshoppen rækker dog længere ud end det skandinaviske marked.

I en pressemeddelelse fortæller Andlight, at målet er at blive den største e-tailer af designbelysning i Europa. Og de er allerede godt på vej. 2020 har budt på stor vækst, hvor fem nye markeder – England, Spanien, Italien, Belgien og Holland – er blevet indtaget. Andlight opererer nu på i alt 14 markeder i Europa.

Den københavnske virksomhed har i flere år haft medvind. Flere Gazelle-statuetter er derfor kommet i hus i årenes løb.

Ifølge Andlight er opskriften på væksten digitale, innovative koncepter og nye teknologier, hvor kunden altid er i centrum.

Det næste skridt for at imødekomme virksomhedens positive udvikling var ifølge Andlight at tilbyde kunderne den samme oplevelse digitalt, som hvis de besøgte virksomhedens showroom i hovedstaden. Derfor blev et virtuelt 3D-showroom lanceret.

”Da vi besluttede os for at udvikle et virtuelt showroom, mente vi, at der netop nu, mere end nogensinde før, var et behov for at give vores kunder en personlig, digital oplevelse, som er tilpasset til alle kunder i alle markeder. Dette er i stigende grad vigtigt, idet vi bevæger os mod en tilstand, hvor den digitale oplevelse fylder mere og mere i vores hverdagsliv,” udtaler Casper Brix, Head of Brand & Content hos Andlight.

Det virtuelle showroom ser webshoppen som en faktor, der er med til at understøtte og opbygge en unik online platform, hvor kunden har de bedste præmisser til at blive vejledt – uanset om kunden sidder i Danmark eller Spanien.

Foto: Andlights showroom