Som et supplement til de allerede eksisterende varehuse og digitale løsninger afprøver Ikea nu et nyt butikskoncept og åbner 10 mindre butikker i populære shoppingcentre og -steder i Sverige.

Fra det kommende efterår vil Ikea teste et nyt butikskoncept, der skal bringe virksomheden tættere på kunderne i byer, der ikke ligger inde med et Ikea-varehus.

Boliggiganten vil åbne 10 mindre butiksformater, hvor kunderne vil møde eksperter i boligindretning og modtage personlig service til planlægning af deres hjem eller bestilling af produkter fra Ikeas produktsortiment.

”Folk besøger i dag Ikea af flere forskellige grunde. Derfor vil vi give vores kunder mulighed for at besøge os afhængigt af, hvad de har brug for. I vores varehuse har vi samlet alt, hvad Ikea har at tilbyde, mens kunder, der ønsker hjælp til at planlægge et køkken eller bestille en smart garderobeløsning, får mulighed for det i vores nye butikker, som tilmed rykker os tættere på kunderne og deres hverdag,” siger udviklingschef hos Ikea Sverige, Reza Shomali, om det nye koncept.

Konceptet sættes i søen fra og med september 2021 med ambitionen om at åbne 10 små butikker i svenske byer inden udgangen af året.

Det nye butiksformat er stadig under udvikling og vil være et testforsøg, som senere vurderes, inden Ikea træffer beslutningen om en eventuel mere langsigtet etablering.

 

Foto: Ikea