Ikea fremrykker digital strategi

Som følge af de lukninger, som coronavirusset har medført, har møbel- og interiørkoncernen udfoldet et års strategi på blot en måned.

I marts valgte Ikea efter regeringens påbud om at landets storcentre skulle lukke også at lukke sine fem danske varehuse for at modvirke smittefaren ved Covid-19.

Det har givet anledning til at fremskynde Ikeas digitale strategi, der har været tiltænkt udfoldelse i løbet af året, men som nu i stedet er blevet implementeret i løbet af den seneste måned. Det skriver Børsen.

”Alt er blevet accelereret. De planer, som skulle være ført ud i livet om et år eller halvandet, skulle pludselig være klar dagen efter for at imødekomme efterspørgslen,” udtaler kommerciel direktør Ikea Danmark, Elefteria Cromlidou, til avisen og fortsætter:

“Vi kunne se, at den eneste mulighed vi havde for at blive ved med at sælge, var gennem vores webshop.”

Implementeringen er dog ikke foregået helt gnidningsfrit, og den kommercielle direktør fortæller til Børsen, at Ikea har lært meget af den seneste måned og endnu har muligheder i forhold til hjemmesiden, der skal udforskes.

Snart vil møbel- og interiørkoncernens kunder dog igen kunne få den fysiske Ikea-oplevelse. Koncernen har nemlig valgt at genåbne sine fem danske varehuse den 27. april 2020.