Den svenske boliggigant reducerer rejsetiden for sine mange kunder og gør det nemt og bekvemt at bestille Ikea-varer online.
I efteråret 2019 introducerede Ikea, at kunder kunne bestille online og få leveret større ordrer til hjemmeadressen inden for tre timer.
Nu indfører den svenske boliggigant konceptet ’Klik & Hent’ med 37 lokale afhentningssteder fordelt over hele landet. Det skal gøre det lettere for danskerne at handle online og hente varer tæt på deres bopæl samt imødekomme de mange danskere, der i dag har langt til et af Ikeas fem varehuse i Danmark.
”I Ikea arbejder vi målrettet på at øge vores tilgængelighed og service, så det bliver nemmere at være kunde hos os. Med vores levering inden for tre timer kan vi levere alle Ikea-varer til den ønskede adresse her-og-nu, mens den nye ’Klik & Hent’-service gør det muligt, til en lavere pris, at hente ordrer tæt på egen bopæl,” udtaler Country Commercial Manager i Ikea Danmark, Elefteria Cromlidou, i en pressemeddelelse.
De første 37 afhentningssteder er allerede etableret, og Ikea arbejder på at finde endnu flere – til danskernes glæde.
”Vi samarbejder blandt andre med lokale butikker og tankstationer med gode parkeringsforhold for at gøre det så nemt og bekvemt for flere kunder at kunne hente deres varer, der er købt på Ikea.dk. Vi har testet det i en periode nu, og det går over al forventning. Kunderne har taget godt imod vores nye service og er glade for, at Ikea kommer tættere på,” siger Elefteria Cromlidou.
Listen over ’Klik & Hent’ afhentningsstederne kan ses på Ikea.dk.