En dansk belysningswebshop udvider sit sortiment med interiør og møbler. Målet er at modernisere en konservativ branche og nå en omsætning på 500 mio. kroner i 2025.
Indtil nu har den danske belysningswebshop AndLight haft sit fokus rettet mod salg af high-end belysning fra et væld af designbrands.
Nu er tiden kommet til at udvide konceptet, og derfor har AndLight nu tilføjet high-end interiør og møbler til sortimentet under kategorien Home.
Den nye kategori blev lanceret på virksomhedens danske webshop i sommeren 2021 og rulles i øjeblikket ud på virksomhedens resterende markeder.
Målet med tilføjelsen af den nye varegruppe er todelt. For det første ønsker AndLight at sikre den rette balance mellem kendte brands og med nicheprægede produkter. For det andet stiler virksomheden efter at nå en omsætning på 500 mio. kroner i 2025. Og her kan interiør og møbler være den helt rette løftestang.
Udvidelsen af sortimentet kommer også som en forlængelse af AndLights vision om at revolutionere en historisk konservativ designbranche ved at modernisere kundernes online oplevelse.
”Vores kunder ønsker en samlet platform, hvor der er mulighed for at gå på opdagelse i eksklusive design i alt fra belysning til interiør,” forklarer adm. direktør Mads Saabye.
AndLight har siden etableringen i 2007 udviklet sig fra at være en lokal dansk virksomhed til i dag at være etableret på 14 markeder. 76 procent af salget kommer i dag fra udenlandske markeder.
I sit netop offentliggjorte regnskab for 2021/20 ender AndLight med en bruttofortjeneste på 10,3 mio. kroner sammenlignet med 7,4 mio. kroner i 2019/20. Årets resultat vækster ligeledes og får fra 1,2 mio. kroner i 2019/20 til 2,9 mio. kroner i det nye regnskab.
Foto: Mads Saabye