Den nu sammenlagte møbelkæde vil fra 1. april 2020 omfatte 78 møbelbutikker med en samlet butiksomsætning på godt en milliard kroner.
De to kædeselskaber In2house og Hjemme Hos samler fra 1. april 2020 sine forretninger under et. Formålet er at styrke butikkernes fortsatte positive udvikling i omsætning, indtjening og markedsandel hos den lokale butik. Det oplyser In2house i en pressemeddelelse.
In2house tæller i forvejen møbelbutikkerne i Danbo og Møblér-kæderne og bliver således gennem fusionen med Hjemme Hos centrum for i alt tre kæder med sammenlagt 78 butikker. Den konsoliderede omsætning for de tre kæder vil blive på omkring 1 mia. kroner, skriver In2house.
”Konsolideringen er en naturlig del af den strategi for kædeudviklingen, som In2house har fulgt i flere år. Vi ønsker fortsat at levere synlige og konkrete økonomiske fordele for den enkelte møbelbutik gennem en sund balance og kombination af lokalt købmandskab og en aftalt, koordineret fælles indsats,” udtaler formand for In2house, Mikael Kold, og fortsætter:
”Resultaterne for 2019 viser en omsætningsvækst for butikkerne pænt over det generelle møbelmarked og en konsolideret butiksoverskudsgrad/EBITDA på over fem procent tydeligt, at denne strategi er bæredygtig som alternativ til den generelle centralisering i en stor del af driften af detailkæder. Og den positive udviklinger fortsat i den første del af 2020.”
Også hos Hjemme Hos glæder man sig over og ser fordele i samarbejdet.
”Vi ser frem til samarbejdet og den positive dynamik og synergi, der kan skabes. Hjemme Hos bevarer sin selvstændige profil og kan bidraget af fusionen fortsætte den positive udviklingen i markedspositionen”, udtaler direktør for Hjemme Hos, Lene W. Johansen, og fortsætter:
”Møbeldetail er jo en moden branche, og kombineret med den markante udvikling i forbrugernes digitale indkøbsadfærd vil også nye udfordringer og flere generationsskifte være på vej, hvilket samarbejdet med In2house kan medvirke til at løse.”
Interesserer du dig for retail, og vil du gerne læse endnu mere herom? pej gruppen udgiver magasinet Retail Mag, der er skrevet til og for dem, der interesserer sig for fremtiden inden for detail- og nethandel. Magasinet giver overblik, perspektiv og inspiration og lægger op til fordybelse og strategisk planlægning. Retail Mag nr. 1 2020 udkommer den 1. april. Læs mere om magasinet her.