Siden 2015 har den danske designvirksomhed fået godt fat i det danske marked. Nu kigger onlinevirksomheden mod udlandet.

I 2015 blev den online designvirksomhed Moodings stiftet med ambitionen om at skabe en ny form for internethandel, som fokuserede på salg af designerinteriør og -møbler fra kendte mærker.

Nu fortæller direktør og medstifter af Moodings, Alexander Thygesen, til Finans, at virksomheden i år vil rulle konceptet ud på fire nye internationale markeder, hvoraf Norge vil blive det første.

”Vi har været i gang i fire års tid, hvor vi har plukket de løsthængende frugter og vækstet en del. Nu ser vi en interesse fra andre markeder – især Norge – og efterspørgslen og historien om dansk design blomstrer i udlandet,” udtaler direktøren til Finans, som forventer, at det norske salg vil udgøre 10 procent af den samlede omsætning over det næste år.

Moodings sælger allerede til alle lande i Europa og har også oplevet stor efterspørgsel fra Asien. Hvis alt går vel i Norge, vil virksomheden desuden indtage flere nye markeder allerede i år.