Kæden lancerer nu en ny onlinesatsning, hvor eksterne brands for første gang bliver forhandlet på webshoppen.
Som noget nyt vil forbrugerne nu ikke udelukkende kunne shoppe Søstrene Grenes egne produkter på kædens webshop. I alt syv eksterne brands er mandag den 3. maj 2021 blevet introduceret i Søstrene Grenes online sortiment.
De syv brands tæller smykke- og beautybrands som AndCopenhagen, Ecooking og Weleda. Det er første gang i Søstrene Grenes historie, at eksterne brands bydes velkommen.
Ifølge adm. direktør Mikkel Grene er det nye tiltag en del af kædens digitale transformation, hvor Søstrene Grene ønsker at imødekomme kundernes behov digitalt.
”Hele tanken om at invitere eksterne brands ind i vores onlineunivers er en del af Søstrene Grenes nye vækststrategi, hvor netop strategiske partnerskaber skal være en vigtig fremtidig vækstdriver sammen med den digitale satsning og styrkelsen af den fysiske butiksoplevelse. For os handler det hele om kundens oplevelse og om at tage udgangspunkt i kundens behov,” forklarer direktøren og fortsætter:
”Her har vi set et behov for en udvidelse af vores online-sortiment, og det blev startskuddet til at indlede en dialog med udvalgte eksterne brands, som vi ser som stærke partnere inden for netop disse produktkategorier.”
De syv brands kommer alle fra markeder, hvor Søstrene Grene i forvejen har butikker.