Gennem de seneste to år har FDB Møbler sat sig på Danmarkskortet med nye butikker, der er poppet op i både Jylland, Fyn og på Sjælland. Næste indtog er i Frederiksberg Centret med et butikskoncept i samarbejde med CPH Living. Et koncept, som skal testes af til international satsning.  

Da FDB Møbler i 2013 relancerede sit brandidentitet, var det med et ønske om at tilbyde dansk design til folket. Som led i denne strategi har FDB Møbler etableret nye butikker rundt omkring i landet. Senest var det i Aalborg, hvor FDB Møbler i slutningen af maj åbnede virksomhedens hidtil største butik på 430 kvadratmeter.

Den 15. juni blev det tid til at indtage københavnske Frederiksberg Centret – dog med et nyt og anderledes butikskoncept.

”Vi er rigtig glade for at kunne blive en del af den skarpe designprofil, som Frederiksberg Centret de seneste år har opbygget. Vi har et stort ønske om at kunne tilbyde et internationalt klienteldansk design fra FDB Møbler, og butikken i Frederiksberg Centret skal være et tilløbsstykke hertil. Vi glæder os til at bruge den som et lærred til at opbygge og afprøve en model for en strategi, som vi kan implementere internationalt,” fortæller Ole Kiel, som er direktør for FDB Møbler, i en pressemeddelelse.

 

Frederiksberg Centret er første skridt mod udlandet

Åbningen af den nye butik sker i samarbejde med CPH Living. Det er første gang, at FDB Møbler vælger at indgå samarbejde med en anden design-, interiør, og møbelforhandler om at åbne en butik.

FDB Møbler har planer om, at det nye butikskoncept i Frederiksberg Centret skal danne rammen for udvidelsen af butikker til udlandet.

”Til at understøtte den internationale satsning har vi behov for et skalérbart butikskoncept, som vi kan implementere på vores nøglemarkeder udenfor Danmark. Vi er derfor rigtig glade for det nye samarbejde med CPH Living i Frederiksberg Centret, som netop giver os mulighed for at finjustere vores koncept hertil.,” fortæller Jakob Aaen, som er Head of International Sales for FDB Møbler.