Brancheprofil ansat i ny stilling hos Dansk Arkitektur Center

Med et ønske om at være mere synlig hos kunder og samarbejdspartnere har Dansk Arkitektur Center etableret en ny salgsfunktion. Stillingen besættes af en profil med erfaring fra Royal Copenhagen og Rosendahl Design Group.

Som et modsvar til krisen har Dansk Arkitektur Center valgt at satse offensivt ved at oprette en ny salgsfunktion, der skal sætte fokus på salg af oplevelser, læring og afholdelse af arrangementer i deres bygning Blox.

Til den nye stilling som salgs- og partneransvarlig er valget faldet på Susanne Jönsson. Hendes CV tæller bredt som både konferencerådgiver hos Wonderful Copenhagen, Event Manager hos Royal Copenhagen og Holmegaard Glasværk og senest som B2B-ansvarlig hos Rosendahl Design Group.

Om nyansættelsen udtaler salgs-, marketing- og kommunikationschef hos Dansk Arkitektur Center, Mia Heil Rasmussen:

”Vi har med Susanne fundet den helt rette kandidat til rollen som salgs- og partneransvarlig hos Dansk Arkitektur Center. Susanne har en stærk, kommerciel profil kombineret med flere års erfaring inden for både B2B og B2C. Jeg ser frem til, at hun skal være med til at sætte yderligere fart på udviklingen hos Dansk Arkitektur Center og sikre, at vi fremover er blandt danskernes foretrukne destinationer, hvad enten det gælder kulturelle oplevelser i fritiden eller møde- og konferencer i professionelt regi.”

Susanne Jönsson ser frem til at udbrede de mange aha-oplevelser, som Dansk Arkitektur Center ifølge hende rummer.

”Jeg glæder mig til at udbrede kendskabet om de mange muligheder Dansk Arkitektur Center i BLOX rummer, hvad enten det handler om en rundvisning eller guidet tur i byen, en konference, en produktlancering, en læringsoplevelse, en jazzaften, eller hvad vi nu sammen finder på med kunderne i fremtiden. En ting er sikkert: Rammerne er unikke, mulighederne uanede og oplevelserne værdifulde for os alle,” fortæller Susanne Jönsson.

 

Corona hæmmer ikke

Trods omstændighederne med coronavirusset holder Dansk Arkitektur Center humøret højt. Selv om booking af store selskaber og konferencer er udeblevet siden marts, så har Dansk Arkitektur Center næsten fastholdt antallet af bookinger sammenlignet med året før.

Den positive udvikling understøtter man nu med oprettelsen af den nye salgsstilling.

”Vi agerer offensivt og investerer os ud af krisen. Det er modigt, men også det helt rigtige at gøre. Der er ingen tvivl om, at vi ønsker os endnu flere gæster, og grundet restriktionerne kan vi pt. ikke udnytte den maksimale kapacitet. Men vores kunder viser deres loyalitet og booker stadig – og det er fantastisk. Det fortæller os, at de produkter vi tilbyder, og de oplevelser vores dygtige medarbejdere skaber hver eneste dag er værdifulde. Selv om ’business as usual’ er væk, så tror vi, at et øget fokus på salg og markedsføring stiller os endnu stærkere i fremtiden,” afslutter Mia Heil Rasmussen.

Dansk Arkitektur Center er en international kulturattraktion i hjertet af København for alle, der vil opleve og forstå, hvordan arkitektur og design skaber rammerne for vores liv.

Foto: Susanne Jönsson, af Hanne Fuglebjerg