Med en investering i nye udendørs loungeprodukter rammer virksomheden ind i en stor tendens. Direktøren bekræfter, at møbler og interiør bliver en endnu større satsning fremover.
Aalborgensiske Sackit har indtil nu været mest kendt for sine sækkestole, barstole, højtalere og høretelefoner i minimalistisk stil.
Det ændrer sig måske nu. Med lanceringen af en ny lampeserie, Sackit Light, der gik over al forventning, har virksomheden fået blod på tanden til at satse stort på markedet for outdoor-produkter, der i den grad er blomstret under coronapandemien.
”Sackit Light har solgt fra dag et i både ind- og udland. Vi har netop lanceret i Norge, hvor lamperne er strøget direkte ind som vores mest sælgende produkt,” fortæller direktør Kristoffer Glerup om lanceringen, der allerede har bidraget mere til omsætningen, end det samlede salg på virksomhedens webshop i hele 2020.
En stigende interesse for terrasser og haver
Sackit Light er de første produkter i et nyt udendørs loungekollektion, som lanceres i dette forår under navnet Sackit Outdoor Collection. Timingen kunne ifølge virksomheden ikke være bedre.
”Interessen for at skabe indbydende uderum har været stigende i en årrække, men tendensen er accelereret kraftigt under coronapandemien, hvor mange har opholdt sig hjemme 24/7,” forklarer Sackit.
Blandt nyhederne i den nye kollektion er også en loungesofa, som før i tiden kunne have været en udfordring at sælge over internettet. Det har dog ændret sig under pandemien, mener direktøren.
”Vi ser, at folk i højere grad end tidligere vælger at købe de dyrere produkter online. Det hænger også sammen med, at vi har investeret i en ny hjemmeside, der præsenterer produkterne bedre og styrker købsoplevelsen,” pointerer han.
Klare ambitioner for fremtiden
Planen for fremtiden er at bygge videre på et indtil videre forrygende 2021, hvor virksomhedens onlinesalg er mere end tidoblet i forhold til samme periode sidste år.
Mere nøjagtigt er forventningen til året en omsætning på et trecifret millionbeløb.
Fremtiden vil byde på en yderligere satsning på møbler og interiør, da det er et produktområde, hvor Sackit i høj grad kan differentiere sig, forklarer Kristoffer Glerup til 365DESIGN.
Foto: Cobona Lounge Sofa, Sackit