Møbelvirksomheden tilpasser sig nye måder at arbejde på og tilbyder sine medarbejdere et miljø, som er designet til at stimulere personlig udvikling og kreativitet. ”Der er nu flere medarbejdere end skriveborde,” oplyser Bolia.

Bolia, der har hovedsæde midt i Aarhus, har netop gennemgået en omfattende renovering med rum designet til koncentration såvel som udveksling og hvile.

Tankegangen er at bevare en fleksibilitet, frihed og meningsfuldhed i nutidens arbejdsliv.

”Det handler om at opbløde de etablerede strukturer, lade brandets værdier udfolde sig og om at bringe inspirationen og komforten fra vores hjem ind i hvert et hjørne af vores arbejdsplads,” forklarer Camilla Kallehauge Møller, PR & Communication Manager hos Bolia, i en pressemeddelelse.

Det faste og tildelte skrivebord forsvinder. Med indretningen nedbrydes den klassisk opdelte afdelingsstruktur, og den nye indretning opfordrer i stedet til tværfagligt teamwork.

”Der er nu flere medarbejdere end skriveborde, hvilket afspejler muligheden for at arbejde hjemmefra,” skriver Bolia, der suppleres af Camilla Kallehauge Møller:

”Vi har revolutioneret vores arbejdsområde og skabt et inspirerende rum designet til kreativitet, fleksibilitet, sjov, hygge og produktivitet.”

Indretningen præges af store vinduer, der tillader et naturligt lysindfald, arbejdsområder med alt fra de gængse skriveborde til afskærmede lænestole, loungeområder og et nyt mødelokale omgivet af planter.

Renoveringen er sket i de gamle lokaler forbundet med en gangbro til nye lokaler i den tilstødende bygning, så medarbejderne nu tilbydes endnu mere plads end tidligere.

 

Foto: Bolia

 

Foto: Bolia