Jacob Risgaard købte i Løvens Hule en tredjedel af interiørvirksomheden Like Concrete for 250.000 kr. Virksomheden lægges nu under vingerne på By Sommer Aps, der skaber grobund for en større ekspansionsplan til både ind- og udland.

”Det er et match made in heaven”.

Sådan udtalte forretningsmand Jacob Risgaard, da han via sin medejerandel af grossistvirksomheden By Sommer Aps investerede 250.000 kr. i interiørvirksomheden Like Concrete i DR-programmet Løvens Hule. Investeringen betyder, at Like Concrete nu lægges under vingerne på By Sommer og dermed får mulighed for at vækste både herhjemme og på eksportmarkederne.

Jesper Sommer, direktør for By Sommer, er både glad for og tilfreds med investeringen og ser et potentiale i at udbygge sin brandportefølje med de danskproducerede betonprodukter fra Like Concrete.

”Jeg har i 30 år arbejdet i gave- og interiørbranchen, men jeg har aldrig selv haft chancen for at arbejde med produkter, der er danskproduceret som Like Concrete. Derudover er produkterne flotte, og jeg kan se et stort potentiale i forhold til salg i gave- og interiørbranchen – både nationalt og internationalt,” udtaler Jesper Sommer til 365DESIGN.

 

Bindeleddet til forhandlerne

Planen er, at By Sommer skal være bindeleddet mellem Like Concrete og forhandlerne, så alt salg, logistik og markedsføring er pålagt grossistvirksomheden. Henrik Andersen, direktør for Like Concrete, skal fremadrettet fokusere på produktionen og produktudviklingen.

”På den måde samler vi en masse praktiske funktioner for Henrik og gør det samtidig nemmere for forhandlerne at købe både Like Concrete og andre af de brands, som By Sommer står bag,” lyder det fra Jesper Sommer, der blandt andet også repræsenterer brandet Lykketrold.

 

Først øget produktion, så vækst

Ambitionen for Like Concrete er først og fremmest at sikre et større lagerberedskab, så virksomheden kan opfylde salgspotentialet i både ind- og udland. Produktionen sker lokalt i Odense, og kapaciteten har hidtil været begrænset af, at Henrik Andersen selv manuelt har stået for en stor del af produktionen.

Første skridt mod en øget produktionshastighed og delmålet om at forhøje den nuværende produktion fra 200 til 1.000 enheder om dagen er dog allerede taget. Virksomheden har netop investeret i nye maskiner, der blev leveret i midt januar 2021, og derfor er ambitionen om en øget produktionshastighed snart en realitet.

”Lige nu er vores hovedfokus de danske forhandlere, som vi forventer at kunne levere til fra den 1. april 2021,” udtaler Jesper Sommer, som fastslår, at ambitionen på længere sigt er at bevæge sig ud over landets grænser.

Første mål mod udlandet er The International Consumer Goods Show i Frankfurt i april 2021, hvor Like Concrete håber på at kunne fremvise sin kollektion til de internationale forhandlere.

 

Foto: Like Concrete, fra venstre: Jacob Risgaard, Henrik Andersen og Jesper Sommer