Med en vækst på 400 procent svarende til mere end 40 mio. kroner bare i indeværende år tyder noget på, at den danske møbelvirksomhed har fundet den gyldne vej i den digitale omstilling.

Sackit lancerede en ny webshop i 2021, og i den sammenhæng lagde de en ny digital strategi for virksomheden: Kunderejsen skal være visuel og i et sprog, som alle kan forstå. Og det har givet pote.

“Det blev klart for os, at vi var nødt til at få mere gang i vores webshop, hvis vi ville fortsætte vores vækst. Det har mildest talt været er par udfordrende år med corona, nedlukninger og forsyningskrise. Men det er vi heldigvis kommet godt ud af – takket være vores digitale omstilling,” siger Kristoffer Glerup, direktør og stifter af Sackit.

Det visuelle strategi betyder blandt andet, at Sackit benytter sig af billeder og videoer for at vise produkternes funktioner. Ifølge Kristoffer Glerup er det noget, som kunderne har taget godt imod, og virksomheden nyder godt af en stor kundeloyalitet.

Tidligere på året kunne Sackit præsentere et regnskab, der var påvirket af en lockdownrelateret fejlslagen storsatsning, der gav udslag på bundlinjen, men det på trods var der omsætningsrekord for 9. år i træk.

Mangedobling af markedsføringsbudgettet

En af de helt store fordele ved at sælge fra egen webshop frem for at benytte sig at underleverandører er, at man får langt mere tilgængelig data på både produkter og kundebasen. Det har givet øget mulighed for målrettet produktudvikling og markedsføring. Og netop online markedsføring er prioriteret som en af de helt store poster i den nye digitale strategi. Budgettet er mangedoblet.

“Vi har brugt over fire gange så meget på digital markedsføring i 2021, end vi gjorde i 2020, og vi kommer til at bruge endnu mere på det i år. Men vi ser til gengæld også, at langt flere køber direkte hos os. Vores salg i webshoppen gik fra 8. mio. kroner i 2020 til knap 44 mio. kroner i 2021,” siger Kristoffer Glerup.

Allerede i juni kunne den aalborgensiske virksomhed se, at det var gået væsenligt bedre i år end samme tid sidste år, hvilket også får Sackit til at forvente en endnu større stigning ved udgangen af 2022.

Foto: Sackit