Design- og papirstudie sætter skub på international vækstrejse

Stigende interesse fra udlandet og styrkede processer og produktion har fået design- og papirvirksomheden til at indgå en strategisk konsulentaftale med en brancheprofil for at styrke det internationale salgsarbejde.

Det danske design- og papirstudie Vissevasse har fra den 1. juli 2020 indgået en strategisk konsulentaftale med Aa Retail ved Jakob Aaen. Det oplyser Vissevasse i en pressemeddelelse til 365DESIGN.

Samarbejdet mellem Vissevasse og Jakob Aaen skal sætte yderligere fart på Vissevasses internationale vækstrejse. Ifølge design- og papirstudiet har de i de seneste år oplevet stigende international interesse for deres skandinaviske dna. En bred produktportefølje samt styrkelser af processer og produktion har nu gjort Vissevasse klar til at komme længere ud over Danmarks grænser.

”Vi har i lang tid haft et ønske om at styrke det internationale salgsarbejde, og vi har i en længere periode kigget efter den rette samarbejdspartner. Vi er sikre på, at vi i Jakob har fundet profilen, der kan hjælpe os videre ud på de internationale markeder,” fortæller Karsten Noel Poulsen, direktør i Vissevasse, og fortsætter:

”Med Jakob på holdet kan vi sætte skub i udviklingen, og første opgave bliver at opbygge et sales-team bestående af distribution og agenter i relevante markeder. Planen er klar, og jeg tror på, at vi kan profitere på samarbejdet allerede i år.”

Jakob Aaen har erfaring fra design- og møbelbranchen, hvor han tidligere har været ansat som henholdsvis International Sales Manager hos Design Letters og som Head of International Sales hos FDB Møbler.

Teamet bag Vissevasse og Jakob Aaen mødtes for første gang for mange år siden på Ambiente i Frankfurt. Siden da har de holdt kontakten, og nu ser Jakob Aaen frem til samarbejdet.

”Jeg har altid beundret Vissevasses evne til at holde fast i deres meget signifikante DNA, selv i en branche der de seneste år har oplevet en enorm omvæltning. Jeg glæder mig til at tage fat og hjælpe dem med yderligere at sætte fart i den internationale ekspansion. Deres hjertevarme produkter og bagvedliggende filosofi er mere aktuel end nogensinde,” lyder det fra Jakob Aaen.

Foto: Vissevasse