”Vi har fortsat meget høje forventninger til fremtiden, og i den forbindelse er en udvidelse et vigtigt skridt,” lyder det fra direktøren, der i dag har taget første spadestik til det nye hovedkontor.
Den Ikast-baserede virksomhed Society of Lifestyle, der blandt andet står bag brands som House Doctor og Meraki, landede i 2020 et rekordregnskab med en bundlinje på 38,7 mio. kroner og justerede kraftigt op på personalefronten.
Som en kulmination på et vækstrigt år har CEO Martin Skov Hansen i dag den 9. august taget det første spadestik til en udvidelse af virksomhedens nuværende lokaler i Ikast.
”Vi har fortsat meget høje forventninger til fremtiden, og i den forbindelse er en udvidelse et vigtigt skridt. Både for at vi kan give virksomheden de bedste muligheder for at vækste yderligere, men også for at gøre plads til et stigende antal medarbejdere. Det er en investering, der skal understøtte vores forretning i mange år fremadrettet, ” udtaler Martin Skov Hansen i en pressemeddelelse.
Samle alle under ét tag
Medarbejderne hos Society of Lifestyle er på nuværende tidspunkt fordelt rundt på flere adresser i Ikast. Det bliver dog fortid med det nye hovedkontor, der samler alle medarbejderne under ét tag.
Ifølge Martin Skov Hansen har det længe været et stort ønske at kunne forene alle medarbejdere på samme lokation.
“Vores medarbejdere er vores største aktiv, og vi vil gerne give dem de bedst mulige rammer i hverdagen. Forhåbentligt vil det lette nogle arbejdsgange og bidrage til en større følelse af sammenhold. Især efter et år, hvor vi har arbejdet meget hjemmefra, kan vi virkelig mærke behovet for at være fysisk samlet igen,” fortæller direktøren.
Et spejl af virksomheden
Society of Lifestyle har sammen med arkitektfirmaet Arkitec og NRE som totalentreprenør ønsket at skabe et hovedkontor, der afspejler virksomheden.
“Arkitekturen er bygget op omkring rene linjer, og det nye byggeri bliver en naturlig forlængelse af det eksisterende udtryk, mens vi også tilføjer nogle lækre udendørsarealer, så naturen får en større plads,” forklarer Tove Cortnum, Design & Marketing Manager hos Society of Lifestyle.
Det nye hovedkontor forventes at være færdigbygget i foråret 2022 og kommer til at bestå af kontorer, kantine, mødelokaler samt et showroom i to plan. Også de eksisterende kontorbygninger bliver renoveret i samme omgang.
Foto: Society of Lifestyle