Coop Danmark satser på, at FDB Møblers designklassikere er lige så populære blandt de udenlandske forbrugere som hos de danske. I den forbindelse adskiller Coop Danmark FDB Møbler fra dagligvarekoncernen som selvstændigt aktieselskab.
Da Coop Danmark skruer op for satsningen på salg af danske møbelklassikere, gør dagligvarekoncernen nu FDB Møbler til et selvstændigt aktieselskab. Det skriver Finans.
Siden Coop i Danmark gav nyt liv til FDB Møbler, var det i første omgang for at give danskerne mulighed for at købe de gamle klassikere. Nu er ambitionerne derimod, at FDB Møbler skal være tilgængelig uden for de danske grænser, og at de udenlandske markeder skal stå for halvdelen af den samlede omsætning.
”Strategien er, at de kommende års vækst skal komme i udlandet. Målet er, at cirka halvdelen af vores omsætning skal komme fra eksport om fem år. I dag er den andel under 10 procent. Med FDB Møbler i et selskab reducerer vi kompleksiteten og kan bedre tilpasse os de internationale kunders behov,” siger adm. direktør i FDB Møbler, Ole Kiel, til Finans.