Strategien er klar: F&H ønsker at eje flest mulige af de brands, som de forhandler. Nu tilføjer isenkram- og boligdesignvirksomheden endnu et brand til porteføljen.
Den danske isenkram- og boligdesignvirksomhed F&H Group A/S har flere gange været på opkøb efter nye brands til deres store brandportefølje. Sidste år meldte virksomheden ud, at de tog den ikoniske Margrethe-skål tilbage til Danmark ved at købe brandet Rosti af den hollandske virksomhed Mepal BV fra den 1. juli 2019.
Nu har F&H Group igen været på opkøb. Denne gang har de købt Sveriges ældste aktieselskab AB Gense fra norske K. A. Rasmussen. Det oplyser F&H Group i en pressemeddelelse. Gense er kendt for sit bestik, som de har produceret siden 1856.
”Med købet af AB Gense følger vi vores strategi om at eje flest mulige af de brands, vi forhandler, og Gense er et rigtig fint supplement til vores portefølje,” siger CEO i F&H Group, Knud Lomborg, og fortsætter:
”Gense distribueres allerede i dag af vores selskab Thuesen Jensen AS, og det fortsætter naturligvis uændret, da der her er stor indsigt og viden i markedet for bestik.”
Overtagelsen af AB Gense sker med virkning fra den 1. juli 2020.
Genses produkter har allerede i en periode været forhandlet hos Thuesen Jensen. Det vil derfor være muligt at se Genses sortiment på Thuesen Jensens stand på Formland-messen i Herning til august.
Foto: Gense