Multibrandvirksomheden er endnu en gang ude at finde nye brands og produkter til den store portefølje. Målet er at få Jacob Jensen tilbage som en væsentlig spiller på den internationale designscene.  

Med endnu et nyt partnerskab i porteføljen slår F&H Group A/S fast, at de en en af Skandinaviens førende multibrandkoncerner inden for produkter til hjemmet.

I en pressemeddelelse oplyser koncernen, at de nu har indgået et strategisk partnerskab med den danske designvirksomhed Jacob Jensen.

“Der er lagt en ambitiøs vækstplan, hvor Jacob Jensen Designs studier i Danmark, Bangkok og Shanghai skal designe en lang række nye produkter til køkkenet og til boligen i øvrigt. De nye produkter skal sælges gennem F&H’s datterselskab Thuesen Jensen A/S i Danmark og igennem F&H’s internationale salgsorganisation på eksportmarkeder i hele verden,” lyder det fra F&H, som forventer at lancere de første produkter i løbet af 2022.

I forbindelse med det nye partnerskab bliver Jacob Jensen-brandet udskilt i et selvstændigt selskab med Thomas Bennedsen som direktør og F&H som medejer. I det kommende år vil man invitere flere brandpartnere med ind i det nye selskab.

I dag ejes Jacob Jensen af Kolind A/S sammen med efterkommere af designeren Jacob Jensen, der grundlagde virksomheden tilbage i 1958. Virksomheden blev især kendt for sit samarbejde med Bang & Olufsen gennem tre årtier. Jacob Jensen-gruppen består i dag af Jacob Jensen Design med tegnestuer i Shanghai, Bangkok og Danmark samt det nye Jacob Jensen-brand med hovedkontor i Danmark.

F&H Group A/S generer med sine over 40 brand og sit sortiment på cirka 15.000 varer en omsætning på mere end 1,2 mia. kroner. Koncernen har hovedsæde i Viborg, og derudover driver koncernen selskaber i Norge, Sverige, Tyskland og Kina.

Foto: Jacob Jensen Design