De to F&H-ejede brands, Villa Collection og A Simple Mess, bliver koblet sammen, men bevarer hver deres egen brandidentitet. ”Vi har bevidst valgt ikke at sammensmelte de to brands,” forklarer Brand Manager, Hanne Skaarup.

Multibrand grossistvirksomheden F&H har valgt at koble to af sine design- og interiørbrands under ét og samme tag. Det sker i håb om at få mere fat i interiørmarkedet.

Det velkendte brand, Villa Collection, som F&H købte ud af Bovictus’ konkursbo, og det forholdsvis nye interiørbrand, A Simple Mess, der bliver koblet sammen. Villa Collection kommer til at fungere som hovedbrand, hvor A Simple Mess vil indgå som et subbrand til Villa Collection. Til trods for at de to brands kommer til at være under samme tag, vil de stadig bevare deres egen brandidentitet.

”Vi har bevidst valgt ikke at sammensmelte de to brands, fordi vi gerne vil bevare begge brands individuelle DNA og udtryk. Kernen i A Simple Mess er et meget personligt, kreativt og feminint univers, mens Villa Collection Denmark er mere klassisk enkelt og nordiskinspireret med øje for, hvad der rører sig i tidens internationale strømninger,” fortæller Brand Manager Hanne Skaarup, til 365DESIGN og uddyber:

”Vi ønsker, at forbrugerne stadig kan vælge frit mellem stilarterne i Villa Collection Denmark og A Simple Mess-universerne. De repræsenterer noget meget forskelligt, og det ville forsvinde helt, hvis vi blot lagde de to sammen til ét. ”

Ligesom F&H vil bevare begge brandidentiteter, vil produktudviklingen ligeledes fungere uafhængigt. Ved at placere begge brands under samme tag, så forventer F&H at få bedre fat i interiørmarkedet.

”Med sammenkoblingen af begge brands forventer vi at få endnu bedre fat i interiørmarkedet i ind- såvel som udland. De to kollektioner kan fortsætte deres udvikling, vokse sig større og samtidig gøre hinanden stærkere,” fortæller Hanne Skaarup, som understreger, at selv om Villa Collection vil være hovedbrandet, så er A Simple Mess lige så højt prioriteret.