Et målrettet fokus på det tyske marked resulterer i, at møbelvirksomheden fra Aalborg nu kan kalde Tyskland for sit største marked. Det er særligt udendørsmøbler, der har vundet indpas på markedet syd for grænsen, hvor der i år til dato er omsat for 90 procent mere end i samme periode sidste år.

Vi er kun lige nået halvvejs i den første officielle sommermåned, og alligevel har Sackit allerede overgået sidste års salg af deres outdoor-kollektion på det tyske marked. Faktisk går det så godt i Tyskland, at det overgår det danske og de øvrige europæiske markeder.

Tidligere på året kunne Sackit præsentere et regnskab, der var påvirket af en lockdownrelateret fejlslagen storsatsning, der gav udslag på bundlinjen. Til gengæld betød det, at lagrene stod bugnende fulde og klar til dette års sommersæson, som er kommet overordentligt godt fra start. Allerede nu kan den aalborgensiske virksomhed se, at det går væsenligt bedre i år.

I ledelsesberetningen i 2021-regnskabet fremgik det, at Sackit budgetterede med en vækst i omsætningen på 30 procent i 2022. Og det lykkedes: Faktisk overgår salget i år allerede nu hele sidste års salg med 25 procent. Det skyldes især, at Sackits udendørssortiment fastholder sin popularitet i Danmark, samtidig med at kendskabet til designvirksomheden er vokset i udlandet.

“Vi lancerede vores Cobana Lounge-sofaer i maj sidste år, men de blev hurtigt udsolgt, og forsyningskrisen forhindrede os i at få nye hjem. Men i år sælger vi cirka 15 sofamoduler per dag, hvoraf størstedelen af ordrerne kommer fra Tyskland. Det er en vild udvikling, og det ser ud til at fortsætte over sommeren – hvis ikke det endda stiger,” siger Kristoffer Glerup, som er CEO i Sackit.

Det internationale marked gik allerede godt i 2021, men et benhårdt fokus på Tyskland, som førsteprioritet i 2022, har også givet pote.

I alt har Sackits outdoor-kollektion omsat for tæt på 20 mio. kroner indtil videre i år, hvor det tyske marked tæller for 41 procent.

 

Foto: Sackit