Det har vist sig, at coronakrisen ikke har ramt så hårdt som frygtet hos interiør– og møbelhuset, der nu har valgt at tilbagebetale lønkompensationen.
Den seneste tid har koncerner som Matas og Salling Group meldt sig i rækken af store danske virksomheder, som vil tilbagebetale kompensationskronerne givet af staten i forbindelse med coronakrisen. Også flere underselskaber i Lars Larsen Group, blandt andet Jysk Danmark, Bolia, Sengespecialisten og Actona, meldte sig på banen til at betale støttekronerne tilbage.
En mellemstor virksomhed i design- og møbelbranchen melder sig nu også på banen. Society of Lifestyle, der står bag House Doctor, Nicolas Vahé, Monograph og Meraki, oplyser i en pressemeddelelse til 365DESIGN, at virksomheden nu ’hjemsender’ samtlige støttekroner til staten.
Tjener penge trods krisen
Tilbage i marts hjemsendte Society of Lifestyle 50 medarbejdere på lønkompensationsordningen. Coronakrisen viste sig dog ikke at ramme design- og møbelhuset så hårdt som frygtet. De hjemsendte medarbejdere er derfor kaldt på arbejde igen, og virksomheden har formået at løfte forretningen trods krisen.
”Derfor vælger vi at tilbagebetale regeringens lønkompensation. Vi synes hverken, det er ærligt eller ansvarligt at modtage støttekroner fra staten, når man tjener penge,” fortæller Martin Skov Hansen, COO hos Society of Lifestyle, der er stolt af, at virksomheden kan stå på egne ben i en usikker tid.
Gentænkte virksomheden
Månederne med nedlukning af Danmark og hjemsendelse af medarbejdere er blevet brugt på at gentænke fremtiden hos Society of Lifestyle. Nye initiativer er sat i søen, og eksisterende processer er blevet effektiviseret.
”Coronakrisen har givet os fornyet indsigt i virksomheden og den fremtid, vi står overfor. Det har vist os, at vi kan navigere i krisetider, og at vi hurtigt kan omlægge arbejdsgange og processer samt tilpasse os markedets behov og betingelser,” siger Martin Skov Hansen.
For at tilpasse sig de ændrede omstændigheder grundet Covid-19 har Society of Lifestyle siden begyndelsen af juni gjort brug af både fysiske og digitale fremvisninger af de nye kollektioner i virksomhedens to showrooms.
Foto: Society of Lifestyle